בחינת כליות

הערים התורמות: החרדים בראש, החילונים בסוף הרשימה

המציאות מדברת: כשההלכה מתירה - החרדים רצים לתרום איברים מגופם לכל הזקוק להם. התזה הפופולרית על השתמטות החרדים מעזרה לזולת, חוטפת מכה נוספת. כל הנתונים (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תורם כליה חרדי. ארכיון (צילום: באדיבות עמי מימון, רדיו קול ברמה)

הערים החרדיות ניצבות, כך מתברר, בראש רשימת הערים מצילות החיים - הערים שיש בהן את מספר תורמי הכליה הרב ביותר. הנתונים, פורסמו בעיתון "ישראל היום".

את ראשות הרשימה חולקות הערים ירושלים ובית שמש עם לא פחות מ־21 כליות שנתרמו שם. אחריהן, במקום השלישי, נמצאת בני ברק עם 14 תרומות כליה אלטרואיסטיות, ואז מודיעין עילית עם 11 תורמים וביתר עילית עם 8 תורמים - כשנתונים אלו מתייחסים לתקופה שמתחילת שנת 2014 ועד לראש השנה האחרון.

דווקא העיר תל אביב הגדולה, מאכזבת עם מספר תורמי הכליה של תושביה: תרומה אחת בלבד. כך גם ראשון לציון אילת וכפר סבא שגם מציגות תורם אחד בלבד.

בארגון שמתעסק בהתרמת כליות אומרים כי "אנשים שרוצים לתרום מפחדים על עצמם שמא יקרה להם משהו, ואדם מאמין קל יותר להתמודד עם הפחד הזה. הוא יודע שמי שעושה מצווה אינו ניזוק". לדבריהם: "יש סטיגמה על הציבור החרדי שהוא לא תורם איברים בכלל כי יש בעיה עם תרומת איברים כשקורה מוות מוחי. אז באמת יש בעיה הלכתית, אבל כשאין בעיה הלכתית - הם הראשונים לתת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר