עבירה כפולה

בשר החזיר הושמד במעדניה בתל אביב

הווטרינר העירוני הדגיש, כי מלבד העבירה של הברחת בשר לארץ, היתה כאן גם עבירה של ייבוא בשר חזיר - שאסור על פי חוק בישראל. 38 קילוגרמים הושמדו: "סכנה לבריאות הציבור" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השמדת בשר. אילוסטרציה (צילום: דוברות משרד הבריאות)

מעדניית "דליקטסן" שברחוב יהודה הלוי בתל אביב זכתה לביקור הווטרינר המחוזי של לשכת בריאות תל אביב, שבמהלכה נמצאו מוצרי בשר חזיר במשקל 38 ק"ג, ממקור שאינו ידוע וללא תיעוד כנדרש - ולכן אלו הושמדו.

הווטרינר העירוני ד"ר כתבי, מדגיש כי מלבד העבירה של הברחת בשר לארץ היתה כאן גם עבירה של ייבוא בשר חזיר, שאסור על פי חוק בישראל: "זה נקנה בשוק באנגליה, ובנוסף, כל עובד הביא איתו מוצרים כשהוא שב מחו"ל, מה שמסביר את הכמות הגדולה".

"המוצרים בעצם הוברחו למדינת ישראל וזו סכנה לבריאות הציבור, שכן לא ידועה הדרך שעבר המוצר, הטמפרטורה בה אוחסן בדרך. אין כל תיעוד או מידע על המעבר מחו"ל לארץ", הוא מסביר בראיון ל-ynet.

עוד הוא מוסיף, כי "בהגדרת החוק כתוב שמוצרי בשר שמותרים לייבוא, הם מוצרים כשרים בלבד. כל מוצרי החזיר בארץ מגיעים מבשר שמגדלים בארץ. לצרכן אין מושג איך הגיע הבשר לארץ והוא לא יודע שלפני כן הבשר היה תלוי במעדניה בחו"ל ואין לדעת כמה זמן היה תלוי שם ובאילו תנאים. אנחנו לא מוכנים להבליג על מקרים כאלה. לפי חוק המזון החדש, אנו מחויבים בהשמדה בלי שימוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר