אנטישמיות או עניין מקרי?

צפו: לאומנים מצדיעים במועל יד לנשיא דונלד טראמפ

מאז בחירת טראמפ מתחולל מאבק סביב השאלה האם ישנה עלייה באנטישמיות או שהאירועים - מקריים. סרטון חדש מציג חגיגה של לאומנים שהצדיעו במועל יד לטראמפ. צפו (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: The Atlantic, יוטיוב)

מאז בחירתו של דולנד טראמפ כנשיא ארה"ב מתחולל מאבק הן בתקשורת הכללית והן בחוגים יהודיים ופעילים פוליטיים האם אכן ישנה עלייה במקרי האנטישמיות ופגיעה במיעוטים או שמדובר בעניין מקרי לחלוטין.

בחוגי השמאל ובארגונים היהודים הליברלים כמו גם בתנועות הרפורמיות טוענים כי מאז בחירתו של המועמד הרפובליקני התרחשו אירועים רבים של ריסוס צלבי קרס כמו גם סיסמאות אנטישמיות נגד יהודים וזרים.

בארגונים אלו, שאף תקפו בחריפות את מינויו של סטיב באנון, עיתונאי ימני קיצוני, לתפקיד אסטרטג ויועץ בכיר של נשיא ארה"ב, טוענים כי העובדה שבאנון מייצג בעמדותיו את התנועה הלאומנית אלט רייט נותנת "הכשר" לתפיסות אנטישמיות ולשנאת זרים.

בארגונים הללו אף מציגים סרטון שצולם בימים האחרונים בו נראים אנשי ימין קיצוני, לאומנים, חוגגים בוושינגטון את בחירתו של טראמפ לנשיאות כשהם מצדיעים במועל יד לטראמפ.

מנגד בארגונים היהודים המזוהים עם הימין ועם חוגים רפובליקנים ושמרנים טוענים כי מדובר בתופעה אותה הוציאו מפרופורציה. "טראמפ איננו חלק מהם וגם באנון לא", הם אומרים.

לדבריהם: "מדובר בקבוצה קיצונית שאינה מייצגת אף אחד. הממשל החדש הינו בעל דעות פרו ישראליות ואוהד יהודים - בלשון המעטה. חבל מאוד שאנשי השמאל שאיבדו את השלטון ואת כוח השפעתם ועדיין שרויים בהלם מנסים להשמיץ על ידי ניסיון לחבר בין הממשל החדש לתופעות אנטישמיות כאשר מדובר בנשיא עם צוות יהודים אוהבי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר