תיעוד מיוחד

צפו בפיצוץ: כך מסכל צה"ל את משלוחי הנשק דרך הים

מאמצי חמאס להבריח אמצעי לחימה לתוך רצועת עזה נעשים גם במעבר הסחורות כרם שלום וכן מתחת לפני הקרקע, אך כשאלו נעשים דרך סירות דיג "תמימות" - חיל הים נכנס לפעולה. צפו (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פיצוץ סירת התופת (צילום: דובר צה"ל)

סרטון שצילמו בצה"ל מציג לראשונה תיעוד מיוחד של המשך ניסיונות חמאס להבריח נשק לרצועה וכיצד חיל הים מסכל זאת: סירה פלסטינית שהתחזתה לסירת דיג יצאה לפני כשבעה חודשים מחופי דרום רצועת עזה לכיוון סיני. כעבור כמה ימים היא שבה לרצועה בצורה חשודה - חלקה האחורי כמעט ושוקע כל העת.

המידע המודיעיני שהגיע ללוחמי פלגה 916 של בסיס חיל הים באשדוד הוביל להיערכות מוקדמת ומוגברת של הלוחמים באזור, וכשכלי השיט התקרב לחופי הרצועה החלו הכוחות בירי לסביבת הסירה כחלק מנוהל מעצר חשוד.

כתוצאה מכך, שני הפלסטינים ששהו עליה קפצו מיד למים ונמלטו לחוף. הלוחמים ירו לעבר מנוע הסירה, שהתלקח, והפיצוץ עז שנוצר אימת את הערכת המודיעין המוקדמת: כלי השיט נשא עבור החמאס חומרי גלם לייצור אמצעי לחימה מתקדמים.

מפקד הסיירת הימית, רס"ן מאור, שפיקד על הסיכול, מתאר ל-ynet: "זיהינו את הסירה שהתקרבה עוד מרחוק, באמצעות הסנסורים שיש לנו, וגם כי אנחנו מסמנים ורושמים כל סירה פלסטינית שמפליגה דרומה מהרצועה. פיצוצי המשנה כתוצאה מהירי שלנו יצרו תבערה גדולה".

רס"ן מאור מוסיף ומסביר, כי "מורכב יותר לעבוד בצד הדרומי של הרצועה מאשר בצד הצפוני, אבל היחסים עם הכוחות המצריים מאוד טובים ולבביים. אנחנו מדברים איתם כל הזמן, ושומרים על שיח ותיאום גם באמצעות מפגשים בחוף ברמות המג"דים".

קצין מחיל הים האמון על גזרת הרצועה, מספק פרטים נוספים: "המצרים הרסו את מרבית מנהרות ההברחה שבין רפיח המצרית לעזתית והם ממשיכים בפעולות האלה, מה שהופך את נתיבי ההברחות הימיות לחלופה פעילה יותר מבחינת חמאס, ולהערכתנו הניסיונות האלה רק ימשיכו ויגדלו".

יצויין, כי סיכול זה מצטרף לשלושה סיכולים דומים שרשמו חיל הים ושב"כ בשנה וחצי האחרונות, שאף הם כללו מעצר פלסטינים שניסו להבריח אמצעי לחימה בנתיב הימי על בסיס סירות הדיג הפלסטיניות. בשב"כ זיהו גם דפוס של ניסיון הברחת סחורות על ידי חמאס מסיני דרך הים כדי למכור אותן ברצועה ולהשתמש בכספים למימון ארגון הטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר