האש ממשיכה לבעור

התחדשה השריפה בזכרון יעקב; התושבים לא יחזרו לבתים

לפנות בוקר התחדשה השריפה בזכרון יעקב. לוחמי האש בסיוע מטוסי כיבוי פועלים להשתלט על הלהבות. בדולב נמשכים מאמצי הכיבוי, שני בני אדם נפצעו באורח קל משאיפת עשן (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
האש בזכרון יעקב (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)

האש ממשיכה לבעור: לפנות בוקר (רביעי) התחדשה השריפה בזכרון יעקב בעקבות הרוחות העזות באזור, לאחר שאמש הושגה שליטה על הלהבות. במקביל, ביישוב דולב נמשכים מאמצי הכיבוי שנמשכו כל הלילה.

עשרות לוחמי האש, למעלה מ-30 צוותי כיבוי, 12 כבאים צבאיים וארבעה מטוסי כיבוי הוזנקו לפנות בוקר לזכרון יעקב כדי לסייע בהשתלטות על להבות האש.

לוחמי האש פעלו במהלך הלילה כדי לכבות את האש אך לפנות בוקר התחזקה הרוח והאש לובתה שוב במקומות שכבר דעכה ובמקביל פרצו מוקדי בערה חדשים. מטוסי הכיבוי יפעלו בשלב הראשון על קו הצמחייה שמתחת לשכונת גבעת עדן, חלקם יטילו חומר מעכב בערה וחלקם ישפכו קצף על הבתים.

המשטרה הודיעה הבוקר, בתום הערכת מצב, כי התושבים בשכונות שפונו - גבעת עדן, גבעת זמארין ושכונות וילות בחורש, לא יוכלו לשוב לבתיהם עד ליום שישי. הכניסות לשכונות הללו ייחסמו על ידי המשטרה שתאפשר כניסת כוחות כיבוי והצלה בלבד. המשטרה מדגישה כי היא ערוכה בשטח בכוחות מתוגברים כדי למנוע ביזה באזורים שפונו.

מהמשטרה נמסר עוד כי "הצפי הוא שגם בימים הקרובים לא תתאפשר חזרת תושבים עקב משטר הרוחות וסכנת החיים". תושבים שחזרו בלילה לבתיהם, למרות הוראת הפינוי - מפונים שוב. "לוחמי האש מנהלים מאבק עיקש אל מול איתני הטבע, ואף בשעה זו נתקלים באזרחים אשר שבו לבתיהם ומפנים אותם מחשש לשלומם", נמסר משירותי הכיבוי.

הלימודים בזכרון יעקב יתקיימו כסדרם למעט בשכונות שפונו, בהם התלמידים ילמדו לפי המתכונת שקבעה הרשות המקומית.

השריפה בדולב (צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)

בתוך כך, ביישוב דולב שבמועצה אזורית בנימין, פונו אמש משפחות בעקבות שריפה שהתקרבה לבתים. לאחר חצות הלילה הרוח שינתה כיוון והעצימה את הלהבות.

63 צוותי כיבוי ומתנדבים מתחנות יו"ש, איילון ופתח תקווה, בסיוע חוצה מחוזות ורכבי אספקה צבאיים, פעכלו כדי להשתלט על להבות האש שהגיעו לגובה של 20 מטרים בשלושה מוקדי בעירה שונים.

בעקובת השריפה מיכלי גז בערו ונשמעו פיצוצים, שלושה מבנים נדלקו וניזוקו. 2 נפצעו קל משאיפת עשן ופונו לבית החולים. הבוקר נמסר כי הכוחות פועלים להגיע לכיבוי סופי של האש ולמנוע את התחדשות הדליקה.

מהמשטרה נמסר כי בתום הערכת המצב הבוקר עם כלל הגורמים התקבלה ההנחיה כי עקב משטר הרוחות והסכנה בהתלקחות מחודשת בישוב - לא תתאפשר חזרה לבתים שפונו במהלך הלילה. כוחות משטרה בישוב מסייעים לתושבים ונותנים מענה למפונים. "כניסת תושבים לשטחים בהם פועלים כוחות הכיבוי מסכנת חיים ומפריעה לעבודות הכיבוי", מבהירים במשטרה.

השריפה בדולב (צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)
השריפה בדולב (צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)
השריפה בדולב (צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)
השריפה בדולב (צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)
השריפה בדולב (צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר