אש בהרי ירושלים

השריפה בנטף: נעצרו ארבעה חשודים במעורבות בשריפה

כוחות כיבוי פועלים לכיבוי שריפה גדולה ליד היישוב נטף בהרי ירושלים. השריפה מתקדמת במהירות בשל הרוחות וליישוב נשקפת סכנה ממשית. כביש הגישה נחסם והתושבים פונו מבתיהם (חדשות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בחשוון תשע"ז | 23.11.16
אחד הבתים שעלה באש (צילומים: דוברות כב"ה, דובורת המשטרה)

צוותי כיבוי רבים פועלים משעות הבוקר (רביעי) בשריפת יער גדולה סמוך לישוב נטף בהרי ירושלים. השריפה התקדמה בחסות הרוחות לעבר הישוב נטף ומספר בתים עלו באש. המשטרה פינתה את כל התושבים ביישוב ובמקביל עצרה חשודים.

המשטרה עיכבה לחקירה 4 עובדי קבלן שעבדו בסלילת כביש בסמוך לישוב נטף בחשד למעורבות בשריפה. בשלב זה נבדקים כלל הכיוונים בהם רשלנות שהובילה לשריפה.

תחילה, עקב התפשטות האש ולאור הערכת מצב של המשטרה יחד עם כיבוי אש במקום הוחלט על ידי המשטרה על פינוי קו הראשון של בתי הישוב ולאחר מכן הוחלט על פינוי כלל התושבים שפונו מהמקום במהירות.

השריפה התפשטה לכיוון הישובים נווה אילן ומבוא חורון הסמוכים ו-25 צוותי כיבוי אש פועלים במקום כדי למנוע את התקרבות האש גם ליישובים האלה.

מכיבוי האש נמסר כי לוחמי האש מרכזים מאמץ גדול לבלימת הלהבות וכן לביצוע איגוף של השריפה. כוחות כיבוי נוספים בדרכם למקום וכן הוזנקו למקום 4 מטוסי כיבוי.

מדוברות המשטרה נמסר: "שריפה פרצה ביער סמוך לישוב נטף. הציר המוביל לישוב מכיון מעלה החמישה נסגר לתנועת כלי רכב. כוחות משטרה וכיבוי פועלים במקום".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, הגיע לזירה עמד על ההערכות המבצעית וקיים הערכת מצב יחד עם כלל גופי החירום וההצלה ויתר הגורמים בחפ"ק המשטרתי.

"פעולות ומאמצי פינוי התושבים והצירים וכיבוי האש מהאויר והקרקע ממשיכות כל העת. בשלב ראשון עם ההבנה שנשקפת סכנה לבתי היישוב החלנו במאמצים ופעולות לפינוי כלל התושבים והנהגים מהאזור. שוטרים עברו מבית לבית ווידאו שכלל התושבים פונו. 2 מבתי הישוב נשרפו ונגרם נזק. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתי היישוב, אך טרם הושגה שליטה על האש. אנחנו ממשיכים לפעול בשטח במאמצים עליונים להצלת חיים וחזרה בטוחה ומהירה לשגרה", אמר הלוי.

כרגע פועלים במבוא חורון ארבעה צוותי כיבוי כהגנה על הישוב מצידו הדרומי לשון אש המגיעה מהישוב נטף, בשטח עשן כבד מאוד וצוותי ניטור ואיכות הסביבה פועלים ללקיחת מדדים.

ממראות השריפה בנטף, דוברות כב''ה
ממראות השריפה בנטף, דוברות כב"ה
הגדלה
ממראות השריפה בנטף, דוברות כב"ה
החפ"ק המשטרתי, דוברות המשטרה
ממראות השריפה בנטף, דוברות המשטרה
ממראות השריפה בנטף, דוברות המשטרה

ביממה האחרונה גל של שריפות ענק מכה בכל רחבי הארץ כשהבולטות שבהן היא שריפת הענק בזכרון יעקב בה נשרפו בתים רבים ונגרם נזק אדיר לרכוש.

בזכרון יעקב פועלים כעת יותר מ-30 צוותי כיבוי ו-12 צוותים של כבאים צבאיים. ארבעה מטוסי כיבוי הוזנקו לסייע לכוחות מוקדם יותר. בתום הערכת המצב שקיים מפקד מחוז חוף ניצב עמוס יעקב עם שירותי הכיבוי, פיקוד העורף והרשות המקומית נמסר כי "הצפי הוא שגם בימים הקרובים לא תתאפשר חזרת תושבים עקב משטר הרוחות וסכנת החיים".

בדקות אלה (10:30) נערכה הערכת מצב מפקדים וריענון כוחות. לוחמי האש ממשיכים בפעולות הכיבוי בחלוקה לחמש גזרות עבודה, התמודדות לא פשוטה עקב תנאי מזג אוויר רוחות חזקות ותוואי שטח טופוגרפי קשה. השריפה נעה במעלה הרכס במהירות גבוהה וקיימת בעיית עבירות בשטח מה שמחייב שינויי מיקום והערכות מחודשת על בסיס קבוע.

בשטח נמצאים כרגע כחמישים רכבי כיבוי ובשטח הכינוס ממשיכים לקלוט לוחמי אש ממחוזות שכנים.

האש בערה גם במוקדים נוספים בצפון: הכבאים השתלטו על שריפת קוצים בשכונת נהריה הירוקה. שריפת חורש התחדשה הבוקר בין כפר ורדים לכפר סמיע. ארבעה צוותי כיבוי הוזעקו למקום. 150 דונמים עלו באש בשריפת קוצים בוואדי שבין ירכא לג'ת. חמישה צוותי כיבוי השתלטו על הלהבות.

63 צוותי כיבוי ומתנדבים פעלו הלילה והבוקר לכבות את האש ביישוב דולב במועצה האזורית בנימין. שניים נפגעו קל משאיפת עשן ופונו לבית חולים. אמש פונו משפחות מהיישוב. הלילה העצימה הרוח העזה את הלהבות שגרמו נזק למבנים ולקרוואנים. הכוחות נאבקו בלהבות שהגיעו לגובה של 20 מטרים בשלושה מוקדי בעירה שונים. מכלי גז בערו ונשמעו פיצוצים, ושלושה מבנים נדלקו וניזוקו. בתום הערכת מצב הבוקר, התקבלה ההנחיה לא לאפשר חזרה לבתים שפונו עקב משטר הרוחות והסכנה להתלקחות מחודשת. כעת נותרו בדולב חמישה צוותי כיבוי בסיוע מכלית ועם עלות השחר הופעלו ארבעה מטוסי כיבוי.

בחסדי שמים למרות מוקדי השריפה הרבים והסכנה הגדולה לא היו עד עתה נפגעים בנפש ורק פצועים קל משאיפת עשן בעיקר באזור זכרון יעקב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר