4 פועלים נעצרו

החשד: שריפת הענק בנטף נגרמה בשל רשלנות פועלים

המשטרה עיכבה לחקירה 4 פועלים שעבדו באזור היישוב נטף והדליקו מדורה למרות הרוחות. בשעות הצהריים השריפה בנטף נבלמה אך האש מתפשטת מערבה בשל הרוחות העזות באזור (אקטואליה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בחשוון תשע"ז | 23.11.16
ההרס בנטף (צילום: דוברות כב"ה; תמונות: יונתן זינדל - פלאש 90)

השריפה באזור היישוב נטף בהרי ירושלים נבלמה בשעות הצהריים (רביעי) אך האש מתפשטת מערבה בשל הרוחות העזות. לוחמי האש נאבקים בשלוש גזרות במקביל כדי לבלום את התפשטות האש.

מחקירה ראשונית של חוקרי כבאות והצלה מחוז ירושלים, בפיקודו של טפסר משנה משה אלעזרי, נבדק חשד כי השריפה שהביאה לפינוי כל התושבים ביישוב ולשריפת בתים החלה בעקבות הדלקת מדורה על ידי פועלים שעבדו באזור הר הרוח.

המשטרה עיכבה לחקירה 4 עובדי קבלן שעבדו בסלילת כביש בסמוך לישוב נטף בחשד למעורבות בשריפה. בשלב זה נבדקים כלל הכיוונים בהם רשלנות שהובילה לשריפה.

כזכור, הוכרז יום קיצון על ידי מ"מ נציב כבאות והצלה והוצא צו האוסר על הדלקת מדורות בשטחים פתוחים. עבירה על הצו היא עבירה לפי סעיף 76 לחוק הרשות הארצית לכבאות והצלה ודינה מאסר שישה חודשים.

המשך הטיפול הועבר לידי האגף המשפטי של כבאות והצלה מחוז ירושלים, ומשטרת ישראל.

בצהריים עדכנו בכיבוי האש את תמונת במצב בשריפות - במבוא חורון לוחמי האש ממשיכים במאמץ לבלום את התקדמות הדליקה, למקום הוזעק סיוע נוסף של מיכלית. בכביש 35 יש שליטה ואין סכנה לחוות הגז. בדולב - התחדשות של מספר מוקדים בסמוך לבתים, צוותי כיבוי במקום.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי שהגיע לזירת השריפה בנטף וקיים הערכת מצב עם גופי החירום וההצלה בחפ"ק שהוקם במקום, ציין כי שני בתים ביישוב נשרפו, אך לא נשקפת סכנה לשאר הבתים. עוד הוסיף כי טרם הושגה שליטה על האש וכוחות החירום ימשיכו לפעול בשטח לטובת חזרה לשגרה.

בינתיים נמשכים אירועי השריפות גם באזורים נוספים בארץ, כביש 35 בין קריית ארבע לאדורה נחסם בשני הכיוונים בעקבות שריפת קוצים גדלה סמוך ליישוב תלם ולחוות הגז. שלושה צוותי כיבוי פועלים במקום.

כביש 44 נחסם לתנועה בין כפר חב''ד לאסף הרופא בשני הכוונים בעקבות שריפת קוצים.

בנוסף, שריפת חורש פרצה בשכונת סאפאפרה בנצרת, כאמצעי זהירות שוטרי משטרת ישראל פינו בית ספר שנמצא בסמוך לשריפה. כוחות משטרה, כב"ה, מד"א נמצאים במקום ופועלים יחדיו במסגרת חפ"ק אחוד, לכיבוי השרפה ושמירה על שלום הציבור.

כמו כן, נמשך המאבק בשריפה הגדולה בזכרון יעקב. עשרות צוותי כיבוי, בהם צוותים של כבאים צבאיים, משתתפים במאמצים להשתלט על האש. מוקדם יותר הוזנקו ארבעה מטוסים לסייע לכוחות בניסיונות הכיבוי.

בתום הערכת המצב שקיים מפקד מחוז חוף ניצב עמוס יעקב עם שירותי הכיבוי, פיקוד העורף והרשות המקומית נמסר כי "הצפי הוא שגם בימים הקרובים לא תתאפשר חזרת תושבים עקב משטר הרוחות וסכנת החיים". המסוק המשטרתי סייר מעל אזורי השריפה השונים כדי לאתר "נקודות חמות" שבהן קיים חשש להתלקחות מחודשת משום שהקרקע עדיין חמה מאוד.

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב עמוס יעקב, אמר באזור השריפה בזכרון יעקב כי "יש הרבה בתים שנפגעו, עדיין יש סכנה להתלקחות ולדילוג של גיצים ויש כאן הרבה חומר תבערה בתוך הבתים. כשתהיה שליטה מלאה נחזיר את התושבים, אנחנו עדיין רחוקים משם".

שר הפנים אריה דרעי הנחה את מנהל החרום במשרד הפנים להעניק סיוע מיידי לרשויות שסבלו מהשריפות בתחומן ביממה האחרונה. המשרד צפוי לסייע בקליטת אזרחים ברשויות שכנות. בהודעת המשרד נכתב כי השר מודה לכוחות הכיבוי שעושים הכול כדי לכבות את השריפות, ומקווה שבכוחות משותפים יצליחו להקל על התושבים במוקד השריפות.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי פקחי רשות הטבע הגנים עוסקים כבר מאתמול בסיוע לכוחות בשטח בכיבוי האש באזור זיכרון יעקב והיום בשריפה בנטף, שכילתה אלפי דונם גם בשמורת טבע כפירה. זאת במיוחד במטרה למזער עד כמה שניתן את הנזקים האדירים לחי ולצומח באזור.

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שהגיע לסייע לצוותי רשות הטבע והגנים באזור נטף, "אלו מראות קשים. עולם שלם שנשרף. בעלי חיים ועולם צומח עשיר שלא הצלחנו להגן ולשמור עליו. מעבר לעונשים הכבדים שיש להטיל על האחראים לכך חובה לשלב הסברה מעמיקה לציבור הרחב. השריפות האלה אינן גזירת גורל".

גולדשטיין מוסיף כי "בשנתיים האחרונות השלימה רשות הטבע והגנים כמעט ,1000 דונם כקווי חיץ בעלות של 600 אלף ₪, וזאת רק בשמורת הכפירה בלבד. אני קורא לממשלה לתקצב את ביצוע קווי החיץ ואת תחזוקתם בשטחים הפתוחים בבסיס תקציבי".

(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר