בחמאס מאושרים: מוחמד מורסי ניצל מחבל התליה

מורסי לא עומד עוד בפני גזר דין מוות אך יישאר בכלא. חמאס מברך על ההחלטה. ובתוך כך, נמשכות ההפגנות במדינה והצבא מנסה להביא לפרישת הנשיא הנוכחי (חדשות, בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בית המשפט הגבוה לערעורים בקהיר ביטל את גזר דין המוות השני אותו הטיל על איש האחים המוסלמים הנשיא לשעבר מוחמד מורסי. כזכור, בשבוע שעבר ביטל בית המשפט עוד גזר דין מוות מהשנה שעברה שהוטל על הנשיא לשעבר. לפי שעה לא יתקבלו כל ערעוריו של מורסי ועל כן הוא ישאר בכלא אך מחבל התלייה הוא ניצל לפי שעה.

לאחר הקראת גזר הדין, שלח ארגון חמאס מכתב ברכה לנשיא לשעבר ולאנשי האחים המוסלמים בו ברך את הנשיא לשעבר ואת תנועתו על ניצחונם המשפטי והפוליטי.

המשפט שנערך בתקופה רגישה מאוד מבחינה פוליטית אמנם מרגיע מעט את הרוחות הסוערות במצרים אך במקביל הוא מהווה נצחון לאנשי ההתנגדות למשטר הנוכחי מציאות שבטווח הארוך יכולה להעפיל על הרגיעה הזמנית.

במצרים של הימים האחרונים מתנהלות מספר שערוריות פוליטיות שמאימות על יציבותו של המשטר בכלל ועל הנשיא א סיסי בפרט. בשבועות האחרונים מתקיימות הפגנות ענק על רקע המצב הכלכלי הקשה וחוסר במצרכי מזון בסיסיים לצד פיחות בערך המטבע המצרי אליו נקלעה מצרים בשנה האחרונה.

מוחמד מורסי בבית המשפט. ארכיון

סעודיה, שהיה נדמה לרגע שיחסיה עם מצרים פרחו, מגישה לנשיא א-סיסי כתף קרה והקפיאה את השקעותיה המתוכננות בפרויקטים ענקיים בתחומי התשתיות. לטענת הסעודים, מצרים לא משתפת פעולה בלחימה בתימן ובמשטר אסד יחד עם הקואליציה הסונית - נושא שבעבר הנשיא א סיסי תמך בו אך בחודשים האחרונים חזר בו והתבטא כי מעורבותם של צבאות זרים במדינות ערב מעמיקות את בעיותיהן ולא מקדמות פתרונות אזוריים טובים.

במקביל, מסר התובע הכללי במצרים כי הוא חשף מזימה של עשרות אנשי בטחון ואזרחים להתנקש בחייו של א סיסי בעת שהאחרון עלה לרגל בעיר מכה שבערב הסעודית. בעקבות החשיפה נעצרו מעל למאה אנשי בטחון ואזרחים נושא שעורר תרעומת רבה וטענות כי מדובר בלחץ פוליטי על מתנגדיו של הנשיא.

את השערוריות הפוליטיות במצרים חותמת המחלוקת בין הנשיא והמודיעין המצרי ("המוחרבאת") ובין אנשי הצבא שרוצים בפרישתו. על פי המתפרסם במצרים, הצבא חש כי באם לא ישתנה המצב הכלכלי הרעוע במדינה הוא לא יוכל לשלוט עוד זמן רב ועל כן הציע לנשיא עסקה במסגרתה הוא יפרוש מתפקידו והצבא יציג זאת כפרישה מכובדת לאחר שהציל את מצרים מנפילה בידי האחים המוסלמים - הצעה שנדחתה לעת עתה בידי הנשיא והמנגנונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר