סוף לפרשת הרב קרים: "טעיתי בחלק מהניסוחים"

הרב אייל קרים שיגר את תשובתו לבג"ץ בה כתב כי "אפשר וטעיתי בחלק מדברי" בכך סיפק הרב את דרישתם של שופטי העליון שיחזור בו מהדברים שאמר בעבר (חדשות, צבא)

הרב אייל קרים (צילום: Lior Mizrahi/Flash90)

סוף לפרשת הרב קרים: המועמד לתפקיד הרב הראשי לצה"ל הרב אייל קרים הגיש תצהיר לבית המשפט העליון בו התייחס לטענות נגדו והבהיר כי מעולם לא כתב, אמר או חשב את הדברים המיוחסים לו. בכך בעצם סיפק הרב קרים את בקשתו של בית המשפט העליון ונראה כי לא תהיה מניעה למינויו לתפקיד הרב הצבאי הראשי לצה"ל.

הרב קרים כותב בתגובתו לבג"ץ כי טעה כשלעתים לא ניסח את דבריו באופן מדויק והיו מי שנפגעו מהם.

השבוע קבע בית המשפט העליון כי מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרבצ"ר יוקפא עד שיבהיר את הדברים המיוחסים לו, בצה"ל דחו אכן את טקס כניסתו של הרב הראשי לתפקידו שהיה אמור להיערך השבוע.

אתמול (שלישי) הודיעה מדינה כי היא סבורה שאין לדחות את מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הצבאי הראשי בניגוד להחלטת בג"ץ, בתשובת המדינה שפורסמה אתמול נאמר כי אין ממש בדברים שיוחסו לרב קרים, וכי מעשיו ופועלו מצביעים על כך שהחלטת הרמטכ"ל למנותו לתפקיד התקבלה לאור היותו הראוי והמתאים לכך, והיותו "האדם הנכון בזמן הנכון" לתפקיד, נוכח יכולותיו, ידיעותיו ורקעו הצבאי.

עוד נאמר בתגובת המדינה כי אופן הפעלת שיקול דעת הרמטכ"ל בעניין מינוי הרב קרים, כמו גם ההחלטה שלא לחזור בו מהמינוי, ואישורו ע"י שר הביטחון היו סבירים וראויים ואינם מקימים עילה להתערבות בית המשפט".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ הגדיר את החלטת השופטים במילים "בעל הבית השתגע". לדבריו, "לא יתכן שידרשו מרב לחזור בו מעמדה הלכתית רק כדי להתמנות לתפקיד. זוהי סתימת פיות".

חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי הגדיר את החלטת בג"ץ ככניעת לעמדות השמאל הקיצוני, זה אקטביזם שיפוטי גס ובוטה ופגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, במדינת ישראל, בצה"ל ובמפקדיו.

המשימה שלנו, הוסיף יוגב, היא לבלום את ההתערבות הבוטה של בג"צ ולהשיב את הדמוקרטיה ואת ערכי עם ישראל למדינת ישראל".

פורום הרבנים הצבאיים במילואים אמר בתגובה להחלטת בג"ץ כי באופן מוטה הוציאו את דברי הרב קרים מהקשרם וסילפו אותם. מדובר בהחלטה רעה שתיזכר לדיראון. פורום הרבנים קרא לרב קרים: אל תתנצל ואל תתקפל, כולנו איתך ומאחוריך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר