הדליקה בהרי ירושלים מתחזקת

מעל 200 שריפות בפחות מיממה; האש מתקרבת לכביש 1

822 לוחמי אש עם 322 רכבי כיבוי נאבקו במהלך היום מול כ-220 דליקות שפרצו ברחבי הארץ. חשש שחלק משמעותי מהשריפות נגרם מהצתות. השריפה בנטף מתקרבת לכביש 1. צפו בתיעוד (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מיקי טוטנאור, ynet)

האש בהרי ירושלים מתחזקת: סמוך לשעה 21:00 בערב (רביעי) הוזנקו לזירת השריפה בהרי ירושלים 15 צוותי כיבוי נוספים, זאת לאחר התגברות הלהבות ומחשש כי האש תגיע לכביש 1 וליישוב נווה אילן. משעות הבוקר בלבד פרצו ברחבי הארץ מעל 200 שריפות, 189 מהן בשטחים פתוחים. ההערכה היא כי מזג האוויר הנוכחי יימשך עד לשבוע הבא.

מהאוויר: כך נראית השריפה בהרי ירושלים:

(צילום: דוברות המשטרה)

טייסת הכיבוי ביצעה עד שעות הערב 107 גיחות ומעל 50 טון של חומרים מעכבי בעירה הוטלו. בשעות הערב חל שינוי ברוחות, והאש באזור נטף התחזקה והחלה להתקרב לכביש 1 באזור היישוב נווה אילן. כאמור, כוחות הכיבוי במקום תוגברו במאמץ למנוע התפשטות של האש לנווה אילן.

הדליקה בהרי ירושלים. הערב (צילום: מיקי טוטנאור, ynet)

במשרד לביטחון פנים העריכו היום כי חלק משמעותי מהשריפות שפרצו ביממה האחרונה נבעו מהצתות. השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הורו על תגבור משמעותי של הכוחות בשטחים פתוחים בכדי להגביר את ההרתעה.

במהלך היום, פעלו 822 לוחמי אש עם 322 רכבי כיבוי בכדי להתמודד עם הדליקות. 212 כבאים של פיקוד העורף גוייסו בצו 8 ופוזרו בתחנות השונות.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, בשעות האחרונות פועלים חמישה צוותי כיבוי בסיוע מיכלית מול שריפת חורש בישוב טלמון. השריפה במקום מסכנת את שורת הבתים הראשונה ביישוב. מוקדם יותר היום, לאחר מעל ליממה, הושגה שליטה בשריפה שפרצה בזכרון יעקב והתושבים הורשו לחזור לבתיהם.

קרואטיה, איטליה רוסיה, יוון וקפריסין הודיעו הצהריים כי ישלחו מחר לישראל שישה מטוסי כיבוי. המטוסים שיגיעו לישראל הינם בעלי יכולת נשיאה של 60 טון חומר מעכב בעירה. המטוסים יגיעו לארץ כאמור מחר ומיד עם הגעתם יצטרפו למערך כיבוי האש במוקדי השריפה השונים ברחבי הארץ.

נזקי השריפה בזכרון יעקב (צילום: Doron Horowitz/Flash90)
(צילום: Doron Horowitz/Flash90)
(צילום: Doron Horowitz/Flash90)
(צילום: Doron Horowitz/Flash90)

בשעות הערב פונה מוצב נווה יאיר שבבנימין מהחיילים המאיישים אותו, זאת בעקבות שריפת ענק שפרצה באזור ומתפשטת בחסות הרוחות. חיילי נצח יהודה המוצבים במוצב פונו מהמקום בעקבות השריפה. ל"כיכר השבת" נודע כי ספרי התורה הנמצאים בבית הכנסת פונו אף הם בכדי שלא יפגעו.

נתניהו ירד לשטח (צילום: אמיל סלמן)
(צילום: אמיל סלמן)
(צילום: אמיל סלמן)

רב המוצב הרב שאול עבדיאל, אמר כי החיילים גילו שבדרך נס דבר במוצב לא נפגע: "בזכות לימוד התורה של החיילים דבר במוצב לא נפגע. אכן תורה מגנא ומצלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר