כעס בקהילה היהודית

מועמד לנשיא צרפת: בעבר היהודים לא רצו לכבד את החוק

פרנוסאה פיון, המתמודד המוביל בפריימריז של מפלגת הרפובליקנים הצרפתית אמר את הדברים בראיון ועורר את כעסה של הקהילה היהודית וספג ביקורת עזה (יהודים בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פרנוסאה פיון (צילום: ויקיפדיה)

הקהילה היהודית בצרפת זועמת ומביעה ביקורת רבה על המועמד לנשיאות פרנסואה פיון אחרי שרמז שהיהודים לא רצו בעבר לכבד את חוקי המדינה.

פיון, ראש הממשלה לשעבר שהעפיל השבוע לסיבוב השני בפריימריז של מפלגת "הרפובליקנים" מהמרכז-ימין אחרי שקיבל 44.1 אחוז אל מול המתמודד השני אלן ז'ופה עם 28.2 אחוז, אמר את הדברים השנויים במחלוקת בראיון לתחנת הרדיו Europe1. לדבריו, היהודים הם הוכחה לכך שהמוסלמים בצרפת יכולים להשתלב טוב יותר במדינה. "אני חושב שהקנאות הדתית הולכת וגדלה היום בקרב הקהילה המוסלמית וקנאות זו לוקחת את הקהילה הזאת כבת ערובה", אמר פיון.

"אנו צריכים להילחם בקנאות הזאת ואנו צריכים לעשות זאת כפי שעשינו בעבר", המשיך פיון ואמר: "נלחמנו בסוג של קנאות קתולית ונלחמנו נגד הרצון של יהודים לחיות בקהילה שאינה מכבדת את החוקים של הרפובליקה הצרפתית".

פיון גבר בתחילת השבוע בסיבוב הראשון בפריימריז של מפלגת הימין על הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי שהגיע למקום השלישי בלבד. הוא יתמודד ביום ראשון הקרוב בסיבוב השני מול אלן ז'ופה, גם כן ראש ממשלה לשעבר, שהגיע במקום השני בפריימריז. המנצח בין השניים יהיה מועמד הימין לבחירות לנשיאות צרפת בבחירות שייערכו בחודש אפריל מול מועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן, ראש מפלגת "החזית הלאומית", ומול מועמד השמאל הסוציאליסטי ששמו עדיין לא נקבע.

רבה הראשי של צרפת, חיים קורסיה, התייחס לדבריו של פיון ואמר שאף שהיהודים חיו בעבר בבידוד יחסי, היה זה "לא בגלל בחירה של האזרחים היהודים, אלא תוצאה של החברה הצרפתית שלא קיבלה אותם בזמנו".

סשה גוזלן, ראש איגוד הסטודנטים היהודיים (UEJF) אמר בתגובה לסוכנות הידיעות רויטרס: "הדברים המפתיעים הללו מעלים תהיות לגבי האופן שבו מגדיר פיון קיצוניות. ה- UEJF תוהה לאיזו תקופה מתייחס פיון כשהוא אומר שיהודים סירבו לציית לחוקי הרפובליקה הצרפתית, אם לא לתקופה של משטר וישי (הממשלה שפעלה בזמן מלחמת העולם השנייה ושיתפה פעולה עם גרמניה הנאצית), אז אולצו היהודים להסתתר ולשאת טלאי צהוב".

בעקבות הסערה הציבורית שעורר כתב פיון בעמוד הפייסבוק שלו שדבריו לא הובנו כהלכה. "מעולם לא התכוונתי לפקפק בקשר של הקהילה היהודית לערכים המשותפים שלנו ולכיבוד של חוקי הרפובליקה", כתב המועמד.

זו לא הפעם הראשונה שלפיון יש התבטאויות בעייתיות כלפי היהודים, בעבר אמר פיון שהקהילה היהודית בצרפת מקפידה במיוחד על החגים היהודיים וזה פוגע במקומות העבודה בצרפת ועורר את זעמם של היהודים שחשו כי מדובר באמירה שמקורה באנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר