הסיכוי של קלינטון?

ארה"ב: דרישה לספירה חוזרת ב-3 מדינות

קלינטון סירבה לדרוש זאת, אך מועמדת המפלגה הירוקה, ג'יל שטיין, גייסה 2 מיליון דולר כדי לדרוש בחירות חוזרות ב-3 מדינות מפתח בהן ניצח טראמפ, בטענה לזיופים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ניצחונו של טראמפ נראה כעובדה מוגמרת, למרות הטענות והמענות סירבה קלינטון עד כה לדרוש ספירה חוזרת למרות טענות שהעלו תומכיה על בעיות בכמה מקומות. אך נראה כי לא הכל תלוי בה מועמדת המפלגה הירוקה לנשיאות, ג'יל שטיין דורשת לערוך ספירה חוזרת בשלוש מדינות מפתח שבכולן ניצח טראמפ.

בימים אלה מנסה שטיין לגייס שני מיליון דולר כדי לדרוש ספירה חוזרת בשלוש המדינות המדוברות, שבכולן ניצח טראמפ בבחירות האחרונות ושבבחירות ב-2012 היו "כחולות", כלומר - דמוקרטיות. "יש לחקור את החשדות לפני שהבחירות לנשיאות ב-2016 יאושרו. מגיע לנו בחירות שנוכל לתת בהן את אמוננו", מסרה שטיין בהצהרה שהיא פרסמה. לפי העיתון הבריטי "גרדיאן", הקמפיין המקוון שהשיקה שטיין בימים האחרונים הביא לה יותר משני מיליון דולר - הסכום שאותו הייתה צריכה כדי לדרוש ספירה חוזרת של הקולות במישיגן, פנסילבניה וויסקונסין.

לטענת תומכיה של קלינטון יש לתהות מדוע קלינטון קיבלה פחות קולות במחוזות שבהם הייתה הצבעה אלקטרונית לעומת כאלה שבהם הייתה הצבעה ידנית והצבעה באמצעות סורקים אופטיים. כאמור, למרות הקריאות לעברה לדרוש ספירה חוזרת, במטה של מזכירת המדינה לשעבר לא מגלים לפי שעה עניין לדרוש זאת ונראה כי היא התייאשה מכך לחלוטין.

ספירת הקולות בארה"ב עדיין לא הסתיימה לחלוטין ונכון לעכשיו קלינטון מובילה על טראמפ בפער של יותר משני מיליון קולות (1.5 אחוזים), על פי נתונים שפורסמו קלינטון קיבלה 64,22,373 קולות ואילו טראמפ קיבל 62,212,752. אולם כידוע שיטת הבחירות האמריקנית היא כזאת שלא מעניקה את הניצחון למועמד עם מספר הקולות הרב ביותר, אלא למועמד עם מספר האלקטורים הרב ביותר.

זו הפעם השנייה במאה האחרונה שדמוקרטי זוכה ברוב הקולות, אולם מפסיד בבחירות לנשיאות ארה"ב. בשנת 2000 היה זה אל גור, סגן הנשיא היוצא, שהפסיד לג'ורג' בוש הבן אף שהוא הוביל בסך קולות המצביעים - פער של קרוב ל-544 אלף קולות. בית המשפט העליון פסק בסופן של הבחירות השנויות במחלוקת לפני 16 שנה שבוש ניצח את גור במדינת פלורידה, דבר שהעניק לו יתרון במספר האלקטורים ואת המפתחות לבית הלבן.

טראמפ מצדו ממשיך להישמע ממלכתי ומאחד, במסר לאומה שפרסם אתמול לרגל חג ההודיה האמריקאי אמר, "אני מתפלל שבחג ההודיה הזה נתחיל לרפא את המחלוקות שלנו ולהתקדם קדימה כמדינה אחת מחוזקת על ידי מטרה משותפת ונחישות מאוד-מאוד משותפת. בהכרזה של החג הלאומי הזה, הנשיא (אברהם) לינקולן קרא לאמריקנים 'לדבר בקול אחד ובלב אחד'".

"זה מה שאנחנו צריכים לעשות. בדיוק סיימנו קמפיין פוליטי ארוך ומלא חבורות. הרגשות סוערים והמתיחות לא יירפאו בן לילה. למרבה הצער זה לא נעלם במהירות. אבל יש כעת בפנינו הזדמנות לעשות ביחד היסטוריה ולהביא שינוי אמיתי לוושינגטון, ביטחון אמיתי לערים שלנו, ושגשוג אמיתי לקהילות שלנו כולל הערים בלב הארץ - זה כל כך חשוב לי וכל כך חשוב למדינה שלנו", אמר טראמפ.

"אבל כדי להצליח אנחנו חייבים להתגייס למאמץ למען המדינה שלנו כולה. הקמפיין ההיסטורי הזה נגמר כעת, אבל עכשיו מתחיל קמפיין לאומי גדול לבנות מחדש את המדינה שלנו ולהשיב את ההבטחה המלאה של אמריקה לכל האנשים שלנו. אני מבקש מכם להצטרף אליי במאמץ הזה. זוהי השעה להשיב את קשרי האמון בין האזרחים, משום שכאשר אמריקה מאוחדת, אין שום דבר שנמצא מעבר להשגתנו. ואני מתכוון שום דבר. בואו נאמר תודה על מה שיש לנו, ובואו נתמודד באומץ עם האתגרים החדשים שנמצאים מעבר לפינה. תודה לכם. הא-ל יברך אתכם והא-ל יברך את אמריקה", סיים טראמפ בנימה נשיאותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר