יום שלישי לדליקות הענק בישראל

כ-80 אלף פונו מבתיהם: המשטרה לכדה חשודים בהצתות

כ-100 בני אדם נפגעו עד כה משאיפת עשן באזור חיפה. האש בעיר התחזקה בשעות הערב בעקבות השינוי ברוחות. רבבות פונו מבתיהם מאז שעות הבוקר. 'כיכר השבת' בסיקור חי מכל הזירות (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בחשוון תשע"ז | 24.11.16
(צילום תמונה ראשית: כב"ה צפון, חדשות בזמן)

00:10: בכיבוי האש מדווחים על שריפה נוספת שריפה נוספת פרצה לפני זמן קצר בין כאבול לטמרה שבצפון, כוחות הכיבוי פועלים באזור לכיבוי הדליקה.

00:03: ארבע הכבאיות ששלחה הרשות הפלשתינית נכנסו בשעה האחרונה לישראל הכבאיות הפלשתיניות יתגברו את צוותי הכיבוי באזור חיפה, הערב (חמישי) הודיע ראש הממשלה כי קיבל את ההצעה הפלשתינית לסיוע בכיבוי הדליקות ברחבי הארץ.

23:56: בית החולים כרמל מפרסם כי נכון לעתה הגיעו לבית החולים 52 בני אדם שנפגעו בגל השרפות באזור חיפה, מתוכם רק 5 נותרו להשגחה בבית החולים ומצבם מוגדר קל.

23:30: המשטרה מבקשת מהציבור שלא להגיע מחר לאיזור חבל מגידו ורמות מנשה ובכלל זה הישובים, אתרי הטבע, היערות הנחלים והפארקים, וזאת בשל השריפה שפרצה היום ביערות מנשה.

23:14: בשירות בתי הסוהר מסכמים את פינוי בתי הכלא דמון וכרמל בעקבות השרפות שפרצו באזור חיפה והכרמל, משירות בתי הסוהר נמסר כי הליך ההעברה התבצע ללא תקלות מיוחדות, מכלא דנון פונו 294 כלואים ומכלא כרמל פונו 269 אסירים, הכלואים הועברו לבתי הכלא צלמון, חרמון, קישון, השרון, אשל, גלבוע.

23:05: בין איכסאל לנצרת עלית פרצה שריפת חורש והלהבות מתפשטות לכיוון נצרת עילית, צוותי כיבוי פועלים לעצור את התפשטות האש.

23:01:המשטרה אתרה סמוך לאורנית מכונית מסוג מיצובישי ובתא המטען שלה נמצאו סמרטוטים ספוגים בדלק, הרכב הנטוש נמצא באזור בו אירעה השרפה באורנית ומבדיקה של המשטרה עלה כי לוחיות הזיהוי של הרכב אינן תואמות ובמשטרה בודקים את החשד כי הרכב שימש את אלה שהציתו את האש.

הרכב הנטוש שנמצא

22:57: התפתחות בשריפה בהרי ירושלים בכיבוי האש אומרים בשעה האחרונה כי השריפה המשתוללת באזור נטף הלחחלה להתקדם במהירות בחסות הרוח לכיוון מערב והאש מסכנת כעת מבנים של מנהלת הרכבת. כוחות גדולים מאד של כיבוי אש פועלים להדוף את הלהבות.

22:29: חברת החשמל הצליחה להשיב את זרם החשמל לכמה שכונות בעיר חיפה שבתים בה עלו באש במהלך היום, לפי שעה כאלפיים משקי אב בחיפה מנותקים מחשמל.

22:25: דליקה נוספת פרצה הערב (חמישי) בין הישוב נחף להר חלוץ המשטרה פינתה כמה בתים מכפר נחף והר חלוץ הסמוכים למקום השריפה. צוותי כיבוי אש פועלים לכבות את האש.

האש בכרמיאל (צילום: חדשות בזמן)

22:20: שריפת חורש פרצה ביערות מנשה. כביש 6953 ממשמר העמק לרמות מנשה נסגר לתנועה. כוחות משטרה, כב"ה, מד"א ונציג מועצה אזורית מגידו נמצאים במקום ופועלים יחדיו במסגרת חפ"ק אחוד לכיבוי השריפה ושמירה על שלום הציבור.

21:44:המשטרה עצרה שמונה בני אדם החשודים במעורבות בהצתות האחרונות בצפון הארץ. המפכ"ל אמר היום בהערכת המצב בחיפה כי נעשות פעולות ואף התבצעו כמה מעצרים בניסיון לאתר את מציתי הדליקות, חברי כנסת ושרים הודיעו כי יש לפעול בתקיפות נגד הערבים שהציתו את הדליקות וכינו את גל השריפות טרור ההצתות .

האש בכרמיאל (צילום: חדשות בזמן)

21:40:בשעה האחרונה פרצו כמה שרפות חדשות בצפון הארץ, הגדולה שבהן היא בצומת סומך והלהבות מתקרבות לבתי העיר קריית אתא שרפות נוספות משתוללות בין צבעון לסאסא ובין נחף לסג'ור.

השריפה סמוך לכרמיאל (צילום: כב"ה צפון)

21:40: ישראל החליטה לקבל את ההצעה הפלשתינית ולקבל את עזרת הרשות בסיוע של ארבע כבאיות שיסייעו בכיבוי הדליקות ברחבי הארץ, גורם מדיני בכיר אמר הערב כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים יפעל להעביר ולתאם את יציאת הכבאים הפלשתינים למרכז הארץ.

21:35: דוברות היישוב דולב הודיעה הערב (רביעי) מחקירת השריפה שלשום ביישוב עולה בוודאות כי היא פרצה כתוצאה מהצתה של ערבים, בהודעת היישוב נאמר "לצערנו אין זו הפעם הראשונה שאויבינו מנצלים את נוף החורש הטבעי היפהפה המקיף את ישובנו ואת מזג האויר על מנת לפגוע ברכושנו ובגופנו. תודה לאל שהיו רק נזקי רכוש ולא נזקי גוף. אנו קוראים לרשויות החוק לשים ידם על המפגעים ולמצות עימם את הדין בחומרה.גם טרור ההצתות לא החליש ולא יחליש אותנו". לשון תגובת היישוב.

21:30: שר הפנים אריה דרעי התייחס הערב (חמישי) לדיווחים על כך שערבים הם אלו שהציתו את הגל השריפות ברחבי הארץ ואמר כי ישקול לפעול בהתאם לסמכותו לביטול כל מעמד שיש לו בישראל.

21:00: השר גלעד ארגן אומר כי המצב במדינה נמצא תחת שליטה במסיבת עיתונאים שקיים בחפ"ק בחיפה אמר ארדן "אני חייב לומר שתמונת המצב שקיבלתי בדקות האחרונות, כרגע המצב ברחבי המדינה הוא תחת שליטה. אני מקווה שבמהלך הלילה, הרוחות לא יגרמו להתפרצויות גדולות יותר, אבל נכון לכרגע יש שליטה ברחבי הארץ".

20:30: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בעיר חיפה, השר ארדן שב ואמר כי קיימת הערכה שחלק ניכר מהשריפות הן כתוצאה מהצתות של ערבים יש לנו הוכחות לכך אמר השר , ארדן אמר עוד כי המצב בשליטה.

20:21: דובר כבאות מחוז חוף רשף אורי צ'ובוטרו מעדכן על רגיעה שמורגשת בכל הגזרות בחיפה. גם בשעה זו, עמלים מעל מאה צוותי כיבוי בניסיון להשתלט על האש ברחבי העיר חיפה.

20:10: רגיעה מורגשת בשעה האחרונה בעוצמת השריפות המשתוללות בעיר חיפה, בכיבוי האש אומרים כי בשל הרוחות העזות המנשבות בעיר פרצו כמה שריפות נוספות במוקדים חדשים בעיר, השריפות מטופלות על ידי יותר ממאה צוותי כיבוי.

רגיעה מורגשת בשעה האחרונה בעוצמת השריפות המשתוללות בעיר חיפה, בכיבוי האש אומרים כי בשל הרוחות העזות המנשבות בעיר פרצו כמה שריפות נוספות במוקדים חדשים בעיר, השריפות מטופלות על ידי יותר ממאה צוותי כיבוי.

20:08: שירות בתי הסוהר יפנה הערב (חמישי) את בית הסוהר כרמל בבית הכלא כלואים 270 אסירים והם ייקלטו בבתי הסוהר חרמון, צלמון ואשל.

20:02: שריפה חדשה פרצה בדקות האחרונות בשטח פתוח בחורש טבעי סמוך ליישוב זמר שבשרון, כביש 5714 נסגר לתנועה בעקבות הלהבות הגדולות צוותי כיבוי מנסים להילחם באש.

19:47: הושגה שליטה על הדליקה שפרצה סמוך לשכונת שועפט בירושלים במהלך פעילות הכיבוי פינו הכוחות בית אחד, איש לא נפגע מהאש.

19:50: עיריית חיפה הודיעה (הערב) כי בתי הספר וגני הילדים בשכונות שפונו בחיפה לא יפעלו מחר: בי"ס איינשטיין, נופים, אליאנס, פיכמן, רוממה, הבונים, הראלי אחוזה ובית בירם, בתי הספר לחינוך מיוחד בחיפה. ניתן לפנות למוקד 106 של עיריית חיפה.

19:57: בית החולים הדסה עין כרם הקצה 80 מיטות במגדל האשפוז לרשות מטה החירום של משרד הבריאות, מנכ"ל הדסה הוסיף כי האם יהיה צורך יגוייסו צוותי חירום לבית החולים.

19:47: הושגה שליטה על הדליקה שפרצה סמוך לשכונת שועפט בירושלים במהלך פעילות הכיבוי פינו הכוחות בית אחד, איש לא נפגע מהאש.

19:40: לוחמי האש השיגו בדקות האחרונות רגיעה מסויימת בעוצמת השריפה צפונית לשער הגיא באזור תחנת הדלק, בפעילות הכיבוי נוטלים חלק 25 צוותי כיבוי ו-90 לוחמי אש, במספר גזרות בשטח השריפה כולל גזרה בפאתי נווה אילן בה פועלים לוחמי האש להגנה על הישוב ומניעת פגיעה בו.

נציין כי השריפה בבשער הגיא היא המשך של השריפה שפרצה אתמול בסביבות השעה 8 בבוקר סמוך לישוב נטף, השריפה כילתה עד כה למעלה מ-5000 דונם של יער וחורש, ונזק נגרם לבתים, רכוש וכן נגרמה פגיעה קשה לטבע לצומח ולחי.

19:35: האש מגיעה לירושלים דליקה פרצה בשעה האחרונה באזור שועפאט בירושלים סמוך לחניון הדיפו. צוותי כיבוי פועלים במקום עד כה פונה בית אחד בשועפט והצוותים נערכים לפנות בתים נוספים במידת הצורך.

19:30: שריפת חורש משתוללת סמוך לשכונת שועפט במזרח ירושלים בסמוך לחניון הדיפו בעיר,ארבעה צוותי כיבוי פועלים במקום לכיבוי הדליקה.

18:55: ישיבת ההסדר 'מבשר שלום' בחיפה, נשרפה הערב (חמישי) כליל כתוצאה מטרור ההצתות השוטף את הארץ בשלושת הימים האחרונים. גורמים בישיבה מספרים כי בראש ובראשונה בעת פריצת השריפה, רצו התלמידים לחלץ את ילדי הגן הנמצא בקומה הראשונה במבנה. למרבה הצער תלמידי הישיבה ורבניה לא הספיקו לחלץ את ספרי הקודש מהישיבה בטרם אחזה האש במבנה.

עוד נמסר מהישיבה כי "כל תלמידי הישיבה ורבניה בריאים ושלמים והישיבה מבקשת להרגיע באמצעות כלי התקשורת את ההורים וקרובי המשפחה ששמעו על השריפה בבניין".

18:50: הושגה בדקות האחרונות שליטה על האש שפרצה היום ביישוב אורנית, בשריפה עלו באש כמה בתים ביישוב בקו הבתים הראשון.

18:45: צפונית לכפר עין חוד שבחוף הכרמל פרצה בשעה האחרונה דליקת ענק בכיבוי הדליקה מסייעים גם מתנדבים מתנדבים של המועצה האזורית.

18:39: צרפת הודיעה שתשלח מחר לישראל שני מטוסי כיבוי שיסייעו לישראל בכיבוי גל הדליקות, ישראל פנתה היום לפורטוגל ולספרד בבקשה לסיוע בכיבוי הדליקות.

18:33: כלי תקשורת פלשתיניים מדווחים כי הרשות הפלשתינית הציעה לישראל עזרה בכיבוי הדליקות המשתוללות ברחבי הארץ, הפלשתינים כך על פי הדיווח הביעו נכונות לסייע לישראל בכיבוי הדליקות

18:25: המשטרה הודיעה כי 800 שוטרים יפרסו ברחבי השכונות שפונו בעיר חיפה על מנת למנוע מעשי ביזה בבתים הריקים.

18:02: במנהל הדלק והגז מודיעים לתושבים המפונים מבתיהם לסגור את ברזי הגז ואת הברזים המזינים את הגז, עם השיבה הביתה יש לבצע את פתיחת ברזי הגז בנוכחות של טכנאי גז מוסמך.

18:00: השר גלעד ארדן אומר בהערכת המצב בחיפה "ברור שחלק נכבד מהדלקות זה מהצתה מכוונת של ערבים ויש כאן טרור מציתים" ארדן אמר עוד "כי נעשים כל המאמצים להגיע אל המציתים יש כרגע רק כמה מציתים בלבד אין לנו עניין לספר כמה עצורים בידינו, נעמוד על כך שהחקירות ימצו בכדי לעצור את ההסתה ואת המסיתים".

17:57: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדקות האחרונות בהערכת המצב בשכונת רוממה בחיפה כי הורה על הבאת מטוס הכיבוי הסופר טנקר לישראל בכדי לסייע בכיבוי גל הדליקות ברחבי הארץ, ראש הממשלה התייחס לדיווחים על כך שמרבית מהדליקות נגרמו כתוצאה מהצתות של ערבים ואמר "כל דליקה שנגרמת כתוצאה מהצתה או הסתה להצתה היא טרור. נתייחס לכך בהתאם, מי שמנסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל - ייענש".

17:55: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בדקות האחרונות בהערכת המצב עם ראש הממשלה בחפ"ק בחיפה "אנחנו צריכים להיערך לסוג חדש של טרור. טרור המציתים, שגם הוא מונע מהסתה ברשתות החברתיות, נפתחה יחידה מיוחדת לחקיר הארועים" אמר השר ארדן, ארדגן הוסיף כי ישראל החליטה על הבאת הסופר טנקר להשתתף במאמץ הכיבוי.

17:47: מבית הסוהר דמון יצאה בדקות האחרונות שיירה ראשונה ובה 12 אסירים לעבר בית הסוהר השרון שם יקלטו האסירים, בנוסף 87 אסירים נוספים יועברו בדקות הקרובות לבית הסוהר צלמון משירות בתי הסוהר נמסר כי הפינוי מתבצע ללא כל תקלה ובאמצעות יחידת נחשון.

17:45: בעקבות התגברות השריפות ברחבי הארץ הוחלט בצה"ל לפנות את כלא 6 הצבאי הממוקם באזור עתלית בסמוך לבית אורן, הכלואים במקום מועברים על ידי המשטרה הצבאית לחלופות מעצר.

17:38: ביישוב נירית שבשרון החלו לבעור כמה בתים בקצה היישוב, המשטרה חסמה את הכניסה ליישוב וחברת החשמל ניתקה את זרם החשמל בנירית.

השריפה בנירים (צילום: קבוצת מדברים תקשורת)

17:35: המשטרה חסמה לתנועה כמה רחובות נוספים בעיר חיפה בעקבות השריפות המשתוללות בעיר, בנוסף הודיעה עיריית חיפה כי מנהרות הכרמל יהיו פתוחות לנסיעה ללא תשלום בכדי לסייע בפהפתחת עומסי לחץ התנועה בעיר.

17:28: בצה"ל הוחלט על עוצר יציאות לחיילים בעקבות גל השריפות ברחבי הארץ, על פי ההוראה חיילים המשרתים במערך ההכשרות ובמערך הלוחם של צה"ל יישארו בבסיסים לצורך שמירה על כוננות.

17:24:התגברות האש המשתוללת באזור היישוב נירית, תושבים מדווחים כי האש הגיעה בדקות האחרונות גם ליישוב אורנית הסמוך והאש הגיעה בסמיכות לקו הבתים הראשון, כוחות כיבוי פועלים במקום.

המפכ"ל בחפ"ק בשכונת רוממה בחיפה (צילום: קבוצת כב"ה ארצי)

17:24: בשל האש המשתוללת בעיר חיפה סגרה המשטרה כמה צירי תנועה מרכזיים בעיר, בהודעת המנשטרה נמסר כי הצירים הבאים סגורים לתנועת כלי רכב פרטיים לטובת תנועת רכבי חירום והצלה הצירים הסגורים הם: רחוב פרוייד. שדרות אבא חושי מבית בירם עד כיכר ספר בשדרות מוריה , דרך חורב - סגור לתנועה. דרך פיק"א - ממרכז חורב ועד דרך חנקין.

17:21: המשטרה מבקשת מתושבי העיר חיפה שלא לשוב לבתים עד להודעה מפורשת מהמשטרה, בתוך כך בשעה האחרונה התחדשה האש בכמה מוקדים ואף התגלו מוקדי שריפה חדשים, מהמשטרה נמסר כי צוותים רבים של כיבוי אש ממשיכים להלחם בשלל מוקדי השריפות בעיר.

17:15: ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל בשעה זו תדרוך בחמ"ל שהוקם בשכונת רוממה בחיפה , ראש הממשלה סוקר את פעילות הכיבוי, בישיבה משתתפים כל גורמי החירום.

17:11:בעקבות התגברות הלהבות בחיפה הוחלט בשירות בתי הסוהר לפנות את בית הסוהר דמון, נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, הודיעה כי הפינוי ייעשה באופן סדור בהתאם להכנות ולהיערכות הכוחות.

17:02: ראש הממשלה בבנימין נתניהו הגיע בדקות האחרונות לחפ"ק המשטרה בשכונת רוממה בחיפה, ראש הממשלה יבחן את פעילות הכיבוי ואת הפעילות האווירית ומטוסי הכיבוי שהגיעו מחו"ל.

16:59: בחיפה מתחדשת כעת האש בכמה אזורים בעקבות התגברות הרוחות. התחדשות האש נרשמת בין השאר בשכונת ורדיה. מכיבוי האש נמסר כי בעיר חיפה פועלים כעת יותר מ-300 לוחמי אש המנסים להגיע לכל מוקדי הבעירה, בנוסף צוותים גדולים של כיבוי אש מנסים להגן על בית החולים בני ציון בעיר חיפה שהלהבות משתוללות בסמוך אליו.

16:56: פיקוד העורף העביר בקשה לבית החולים לניאדו בנתניה להיערך לקליטת חולים מבתי החולים בחיפה.

16:51: משרד הבריאות הורה לבית החולים השיקומי פלימן חיפה להיערך לפינוי כל החולים בעקבות האש המשתוללת באזור בית החולים, בבית החולים מאושפזים 42 חולים.

צילום: דותן שגב

16:51: משרד הבריאות הורה לבית החולים השיקומי פלימן חיפה להיערך לפינוי כל החולים בעקבות האש המשתוללת באזור בית החולים, בבית החולים מאושפזים 42 חולים.

(צילום: רותם אביטל)

16:49: בשטחים פתוחים בצפון הארץ פרצו כמה דליקות - האש משתוללת באזור לוטם, אבטליון, יער שגב, בית קשת, כפר החורש וביער הזורע. כוחות כיבוי מנסים להשיג שליטה על האש.

16:49: הושגה שליטה על הדליקה שפרצה בצומת סביון, חוקרי דליקות בודקים מה גרם להצתת האש.

16:47: ערבים הציתו צמיגים בכביש עוקף חוסאן וניסו להשליך צמיגים בוערים לעבר גדר היישוב נווה דניאל. כוחות הכיבוי השיגו שליטה על האש.

(צילום: רותם אביטל)

16:30: אוניברסיטת חיפה הודיעה כי מחר לא יתקיימו לימודים בעקבות השריפות המשתוללות בעיר, אך עם זאת הלימודים בקמפוס הנמל שבעיר התחתית ממשיכים בשלב זה כסדרם.

צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

16:20: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיע בשעה האחרונה לחפ"ק המשטרתי בשכונת רוממה בחיפה בכדי לעמוד מקרוב אחר פעילות הכבאים. בעוד כחצי שעה צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לחיפה ולבחון את פעילות הכיבוי.

צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

16:00: כוחות כיבוי גדולים מאוד ממשיכים לפעול בכיבוי מוקדי הדליקות בעיר חיפה, עד כה עומד מניין הנפגעים בעיר חיפה על 80 בני אדם, ארבעים מהם פונו לבית החולים רמב"ם, עשרה נוספים למרכז הרפואי בני ציון בעיר ו-30 נפגעים אושפזו במרכז הרפואי כרמל.

(צילום: רותם אביטל)

16:00: בעוד כשעה צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לחיפה ולקיים דיון בחדר הפיקוד הקדמי שהוקם בשכונת רוממה בעיר.

16:00: בשעה האחרונה החלה להתפשט שריפת יער גדולה בוואדי הסמוך לשער הגיא, לפי שעה הכביש לא נסגר לתנועה מאחר ואין סכנה לכלי הרכב בכביש. כוחות גדולים של משטרה וכיבוי פועלים במקום.

15:57: המפכ"ל הורה לראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, להקים צוות ארצי משולב לריכוז הטיפול באירועי השרפות ברחבי הארץ.

צילום: דוברות המשטרה

15:55: מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך שהגיע לחיפה אמר בשיחה עם כלי תקשורת כי ככל הידוע למשטרה, חלק ניכר מהשרפות נובע כתוצאה מהצתות.

צילום: דוברות המשטרה

15:52: ראש הרשימה המשותפת איימן עודה דחה את טענות כוחות הביטחון על כך שהשריפות בוצעו על ידי גורמי טרור, ואמר כי גם באירופה האשימו את כל היהודים בהצתות.

15:50: שריפת יער גדולה משתוללת בשעה זו באזור היישובים חורשים, אורנית ונירית. כמה בתים בישוב נירית החלו לבעור והחל פינוי תושבים מהיישוב, במקום פועלים חמישה עשר צוותי כיבוי.

15:45: משתוללת דליקה בצומת סביון, בסמוך לתחנת דלק כוחות גדולים שלך כיבוי מנסים לכבות שם את האש. כביש 461 בין בני עטרות לצומת סביון לכיוון מערב נסגר לתנועה, בנוסף כביש 462 נסגר לתנועה בין קריית אונו לסביון.

15:40: תצפיתן בבית הסוהר דמון זיהה שלושה ערבים שניסו להצית אש בסביבות בית הסוהר, כוחות של משטרה שהוזעקו למקום עצרו את המציתים והם נלקחו לחקירה.

15:25: בסביבות השעה 15:00 פונה הקמפוס בחיפה בעקבות השתוללות הלהבות.

15:23: אזרחים רבים בעיר חיפה שפונו מבתיהם מנסים לצאת את העיר ועומסי תנועה כבדים מורגשים בכביש החוף ובכביש 4, המשטרה מבקשת מציבור הנהגים להימנע מלהגיע לעיר ומסיטה את התנועה לכבישים חלופים.

15:20: בשעה זו מסייעים בכיבוי הדליקות 12 מטוסי כיבוי ומסוק אחד שהגיעו ממדינות זרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר