הלב הבוער

מארחים את פליטי האש: גם ערביי ישראל

אלפי ישראלים מציעים לתושבים שבתיהם עלו באש לבוא ולהתארח בביתם. גם התנועה האיסלאמית פרסמה קריאה לארח יהודים וערבים, ולא חסרות יוזמות פרטיות (חדשות, בארץ)

משה פריגן | כיכר השבת |
מאמצי הכיבוי. היום (צילום: זק"א)

למול האש שאחזה ביערות ארץ ישראל ושרפה עד כה מאות בתים, המוני ישראלים מתגלים בלבם החם. מאות פוסטים מציפים את הרשתות החברתיות, ובהם קריאה למשפחות שאיבדו את רכושם לבוא ולהתארח בביתם.

גם אזרחים ערבים גינו את השריפות, לצד הזמנה למשפחות להתארח בביתם. נארימאן, אישה מנצרת עמה שוחח "כיכר השבת", אמרה כי הם מגנים את השריפות הללו שנעשות בשם אללה: "אנחנו מתפללים לגשם ולשלום", היא אומרת. "הבית שלי פתוח לרווחה לכל משפחה שתרצה, ללא הבדל דת".

הצעת אירוח מעניינת נרשמת מצד התנועה האיסלאמית בישראל. זו הודיעה על הקמת חדר מצב לשעת חירום ועל נכונותה לסייע ולקלוט את משפחות המפונים. הקליטה - מדגישה התנועה - היא לכל אזרחי המדינה, ערבים, נוצרים ויהודים ללא הבדל. לפי הודעת התנועה, עשרות משפחות מהאוכלוסיה הערבית מוכנות לארח את המשפחות שניזוקו מהשריפות בחיפה וברחבי הארץ.

דוקטור מנצור עבאס, סגן ראש התנועה האיסלאמית, מספר: "עשרות משפחות מהמגזר התקשרו לחדר המצב בכפר קאסם, והם מוכנים לעזור ולארח את המשפחות שניזוקו בבתים שלהם, וזה אחרי שפרסמנו בכלי התקשורת הערביים שהקמנו חדר מצב כדי להגיש עזרה לתושבי חיפה והסביבה. ראשי ערים מכל המגזר הושיטו את ידם כדי לעזור ולפתוח את שעריהם לתושבים הניזוקים מהשריפה, בהם - חורה, כפר קאסם, כפר ברא, כפר כנא, דיר אלאסד, טייבה, נצרת, טמרה וכאבול.

אם האירוח בכפרים הללו ממש קורץ לכם, הנה הפרטים המלאים: מספר הטלפון של חדר המצב המרכזי של התנועה האיסלאמית, הממוקם בכפר קאסם, הוא 03-9379826.

מעבר לכך, מי שבולט במיוחד בפעילות האירוח, הוא ירון רוזנטל, מנהל בית ספר שדה בכפר עציון, שהזמין משפחות להתארח בחינם בצימרים שלו. לאחר שאלו התמלאו, הוא הקים מרכז מידע בו הוא מתווך בין אורחים ומתארחים.

בתוך כך, ארגוני חסד רבים בכל הריכוזים החרדיים נערכים לאירוח מאות משפחות מחיפה בכל רחבי הארץ. ראש עיריית ביתר עילית הכריז הערב על מבצע מיוחד, במסגרתו מוזמנים תושבי הערים והשכונות שנמצאים באזורי הדליקות המשתוללות, לבוא לשבות במקום מבטחים - בבתי תושבי ביתר עילית.

במסגרת המבצע, מזמין רובינשטיין את תושבי האזורים הקרובים לשריפות,ליצור קשר עם מוקד החירום העירוני בטלפון: 02-5888106, על מנת להתאים אפשרויות אירוח בעיר. כמו כן, הוא קורא לתושבי העיר המעוניינים לארח בביתם משפחות, ליצור קשר עם מוקד החירום העירוני.

צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר