"פידל קסטרו מת!"

שליט קובה מת. דונלד טראמפ חוגג בטוויטר

קסטרו, המנהיג המהפכן והרודן הקיצוני של קובה, מת בגיל 90 והצליח להוציא מנשיא ארה"ב הנבחר תגובה לא דיפלומטית. "הוא מת!" צייץ דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו (מהעולם)

פידל קסטרו (צילום: שאטרסטוק)

שליט קובה לשעבר, פידל קסטרו, מת במהלך סוף השבוע בגיל 90. קסטרו היה מנהיג קובה בין השנים 1959 ו-2006 ומי שבישר את ההודעה על מותו היה אחיו ראול קסטרו שנטל ממנו את השלטון.

בתחילה, נתפס קסטרו כ"משחרר" שזכה לתמיכה גדולה מהציבור, אולם לאחר מינויו התגלה הצד הקיצוני של אישיותו: דיכוי אלים של מתנגדי המשטר החדש והרפורמות שהביא, בין השאר בהוצאות להורג של רבים.

ההודעה של ראול קסטרו:

(מתוך הטלוויזיה הממלכתית)

ראול קסטרו שבישר על מות אחיו, אמר בטלוויזיה הממלכתית כי "המפקד העליון של המהפכה בקובה מת בשעה 22:29. לעבר ניצחון, תמיד!".

מי שגנב את אור הזרקורים ממותו של קסטרו, הוא נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ שצייץ בחשבון הטוויטר שלו "פידל קסטרו מת!" והפתיע את כלי התקשורת בארה"ב.

בהודעה שפרסם מאוחר יותר כתבה טראמפ: "היום העולם מציין את לכתו של דיקטטור אכזר שדיכא את אזרחיו במשך קרוב לשישה עשורים. המורשת של פידל קסטרו היא כיתות יורים, גניבות, סבל בלתי ניתן לתיאור, עוני והתכחשות לזכויות אדם בסיסיות".

טראמפ הביע תקווה כי מותו של קסטרו "יסמל מעבר מהזוועות לעתיד שבו העם הקובני הנפלא יוכל סוף-סוף לחיות בחירות שמגיעה לו. הממשל שלנו יעשה כל שביכולתו כדי להבטיח שהעם הקובני יוכל להתחיל במסע שלו לעבר חופש ושגשוג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר