תקרית ירי חריגה בצפון

חיל האוויר חיסל ארבעה מחבלים המשתייכים לארגון דאעש

אירוע חריג בצפון: מחבלים של פלג המשתייך לארגון דאע"ש, ירו במקלע כבד שהוצב על טנדר, לעבר חיילי צה"ל בגבול הצפון, בדרום רמת הגולן. הם זוהו בידי הכוח וחוסלו מהאוויר באופן מיידי (צבא)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
גבול הצפון (צילום: דורון הורביץ, פלאש 90)

כלי טיס של חיל האוויר חיסל ארבעה מחבלים שירו לעבר כוח צה"ל ששכב במארב חוצה גדר באזור היישוב נוב שבדרום רמת הגולן. המחבלים, השייכים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) דרך ארגון "שוהדא אל יארמוכ", השתמשו במקלע כבד שהוצב על טנדר.

כוח צה"ל מגדוד הסיור של גולני שעסק בפעילות סיור שגרתית על הגבול זיהה הבוקר (ראשון) ירי לכיוונו מהצד הסורי שביצעו מחבלי דאעש. כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר מקורות הירי וחיסל את ארבעת המחבלים.

הכוח במארב שזיהה את המחבלים שיורים לעברו הגיב בירי נשק קל, ולאחר מכן נורו לאזור גם כמה פצצות מרגמה. מומחים לענייני ביטחון הסבירו, כי המיקום שבו אירעה התקרית נחשב חריג ביחס לאירועים דומים בעבר, זאת מאחר שכאמור מדובר בפלג של דאעש ששולט באזור שממנו בוצע הירי וזו הפעם הראשונה שאנשיו מבצעים ירי ישיר לעבר כוחות צה"ל ופעם ראשונה שצה"ל מבצע פגיעה ישירה באנשיו.

כתב "כיכר השבת" לענייני ערבים, משה פריגן, מסביר שחטיבת חללי הירמוך (בערבית: لواء شهداء اليرموك; שוהדא אל-ירמוכ) הינה חלק מצבא ח'אלד בן אל-וליד (בערבית: جيش خالد بن الوليد ג'יש ח'אלד בן אלוליד) הפועל באזורים שונים בסוריה. בהקשר הפלסטיני ראוי לציין כי מנהיגו הראשון של הארגון הוא אבו עוביידה אל-קחטאני - סורי ממוצא פלסטיני שפיקד עליו במשך ארבעה חודשים.

סמל הארגון

ב-24 באוקטובר 2015 חצה נידאל חאמד צאלח צאלח, ערבי-ישראלי תושב ג'לג'וליה בן 23, את הגבול בדרום רמת הגולן באמצעות מצנח רחיפה והצטרף לשורות שוהדא אל-ירמוכ.

בעבר איים ארגון המדינה האיסלאמית במספר הזדמנויות על מדינת ישראל בין היתר בקלטת משנת 2015 בה נשמע אבו באכר אל בגדדי מאיים על ישראל. האירוע מהבוקר הוא האירוע הראשון בו מתבצעת לחימה דו צדדית בין ארגון המדינה האיסלאמית וכוחות צה"ל - אירוע שמהווה עליית מדרגה של פעולות הארגון כנגד ישראל.

מקצין צה"ל נמסר, כי "אנחנו נחושים להגן על שטחנו הריבוני. לפי התחקיר הראשוני: הכוח פעל היטב מהיר ונחוש. הכוח ישב בקו שבין נוב לאבני איתן. הוא שכב מעבר לגדר הגבול אבל בתוך שטח ישראל. קשה להניח שחשבו שזה צבא סורי".

לפני כשבועיים וחצי זוהתה זליגת ירי מרגמה נוספת מסוריה, הראשונה מאז ספטמבר, כשפצצת מרגמה שנורתה במסגרת הקרבות במלחמת האזרחים נחתה בצפון רמת הגולן, בשטח ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה תקף צה"ל סוללת תותחים של המשטר הסורי בצפון הגולן.

לפני תקופת החגים, במהלך אוגוסט וספטמבר האחרונים, אירעו שוב ושוב מקרים שבהם זלג ירי מרגמות מסוריה לתוך שטח ישראל כחלק מקרבות מלחמת האזרחים במדינה. בחלק מהמקרים הגיב צה"ל בירי ואף בתקיפה של חיל האוויר כנגד עמדות צבאיות באזור. כשהכיוון לאחרונה הוא תגובה מהירה של צה"ל לזליגות הירי במטרה לגרום לכוחות סוריה להיזהר יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר