מתוצאות גל השריפות

הרב הממונה מתריע: זוגות רבים שביתם נשרף חיים באיסור

הבתים נשרפו ואיתם הכתובה: את בני עדות המזרח הציל מרן הגר"ע יוסף עם פסיקה הלכתית מקלה בנושא, אך זוגות אשכנזים רבים עלולים לחיות באיסור ללא כתובה - לפי רבנים לא מעטים (יהדות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חתונה. אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

על פי ההערכות הרשמיות, כ-1,600 אזרחים נותרו ללא קורת גג עקב גל ההצתות שסיומו עדיין לא נראה באופק, וכעת מתריעים רבנים כי זוגות עלולים לחיות באיסור ללא כתובה חדשה.

הרב מרדכי אברמובסקי, מי שמכהן כבר עשרות שנים כרבו הראשי של הישוב זכרון יעקב וגם משמש בשנים האחרונות כחותם על תעודות הנישואין במועצה הדתית בחיפה, מתריע בראיון ל"כיכר השבת": "מאות הזוגות שביתם עלה באש בגל השריפות שהחל בשבוע שעבר, עלולים לחיות באיסור כל זמן שלא ערכו כתובה חדשה כדת וכדין".

הרב הראשי מוסיף: "בני עדות המזרח יכולים להיות רגועים, יש להם על מי שיסמוכו מאחר ומרן הגר"ע יוסף זצ"ל פסק שהאיסור הזה איננו בימינו אלו, היות ויש עותק שמור של כל כתובה בארכיון הרבנות הראשית".

גם לבני עדות המזרח, מוסיף הרב, כדאי לבוא ללשכת הרבנות המקומית ולבקש עריכת כתובה חדשה, אך בשונה מבני עדות אשכנז זה אינו מהווה עיכוב הלכתי כלשהו.

כידוע, שטר הכתובה משמש כמגילת הזכויות של האישה, בה מופיעות התחייבויות הבעל לאשתו, וגם בשל כך פסקו חז"ל כי אסור לאדם לשהות עם אשתו ללא כתובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר