חקירת גל הדליקות

חשד: שליש מהשריפות ברחבי הארץ בגלל הצתות

המשטרה הודיעה הערב כי לפחות שליש מהשריפות ברחבי הארץ מקורן בהצתות. עדיין לא ניתן לקבוע כמה מתוכן על רקע לאומני. עד כה נעצרו 30 חשודים בהצתת השריפות (חדשות)

ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חקירת גל השריפות ברחבי הארץ: במשטרה סבורים כי המציתים שביצעו את גל ההצתות בשבוע האחרון ברחבי הארץ לא פעלו באופן מתואם בניהם. עם זאת, אומרים במשטרה כי ניתן לראות את ה"חקיינות" במהלך כל ההצתות. המשטרה הודיעה הערב (ראשון) כי עד כה עצרה 30 בני מיעוטים, עשרה מתוכם פלסטינים והיתר ערבים ישראלים, בחשד שהיו מעורבים בהצתות.

היום הודיעה המשטרה בישיבת הממשלה שנערכה בחיפה כי שניים המעצורים הודו כי הציתו שריפות. בהודעת המשטרה נאמר "המשטרה מפעילה את כל האמצעים המתוחכמים ביותר העומדים לרשותה כל מנת למנוע הצתות ולפענח את ההצתות".

גורם משטרתי שהתייחס הערב לחקירת הדליקות שהתרחשו בימים האחרונים ציין כי "נכון להיום אנחנו מתייחסים לכ-90 אירועים נחקרים שלחלקם ישנה אינדיקציה להצתה. מדובר בכ- 30/40 שככל הנראה מיוחסת להם מקרה הצתה".

הגורם ציין כי "המשטרה הקימה צוות חקירה ארצי בפיקודו של סנ"צ והוא זה שחוקר ומתכלל את כלל החקירות מהמחוזות השונים, לומד את המאפיינים ומעדכן את המחוזות במיידע חוזר".

רוקדים עם הכבאים (צילום: אוהד פוגל)

לדברי הגורם "מדובר בזירות חקירה מורכבות ביותר ולכן מופעלים בהם אמצעים מתוחכמים על מנת לפענח וללכוד מציתים". הגורם ציין כי "מדובר בעבירה חמורה שעונשה יכול להגיע עד לכדי 15 שנה ובמקרה של הצתה של נכס מדינה עד לכדי 20 שנה".

בהתייחסו לנושא הלאומני ציין הגורם המשטרתי כי "בסופו של יום מי שיקבע אם מדובר במעשה לאומני או לא זה בית המשפט".

נציין כי היום נערכה ישיבת הממשלה השבועית בעיר חיפה כהזדהות עם העיר שנפגעה קשה בגל השריפות ראש הממשלה אמר בפתח הישיבה כי הוא יוזם הקמת כוח כיבוי רב לאומי. "הכוח יהיה מעורב לא רק בסיוע אלא ברכש המטוסים, כך שנשיג שיתוף פעולה בינלאומי לא רק בשריפות ענק.

שר המדע אופיר אקוניס ביקר היום באזור שעלה באש בחלמיש ואמר "נעשה כאן מעשה טרור נפשע. נתפוס את הטרוריסטים במוקדם או במאוחר ונמצה עימם את הדין. מבחינת הטרוריסטים, דין נווה צוף כדין חיפה, דין זיכרון יעקב כדין דולב", דברי אקוניס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר