בגלל כתובות שנשרפו

הרבנים מדווחים על "מתקפת זוגות מבוהלים"

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על החשש מכך שבני זוג שכתובתם נשרפה חיים באיסור, בבתי הוראה מדווחים על גל של פניות מזוגות מבוהלים. ומה פסק הגרב"צ קוק? (אקטואליה, יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: unsplash)

בהלת הכתובות: בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על החשש מ"חיים באיסור" של בני זוג שכתובתם נשרפה בעקבות גל הדליקות שפקד את ישראל בשבוע האחרונות, מדווחים במוקדי ההלכה על "מתקפת טלפונים" של אזרחים מבוהלים שמבקשים לדעת מה עליהם לעשות עד שישיגו כתובה חדשה.

כך למשל, מספרים במוקד 'בית הוראה הכללי ירושלים' על שיחות טלפון רבות מזוגות נשואים שביתם נשרף ומבקשים לברר אם אכן יש ממה לחשוש ואסור להם להתגורר ביחד לעת עתה.

"היה מי שמיהר לפרסם כי רק לבני עדות המזרח יש להקל, אך לבני אשכנז אסור להקל" נמסר מבית ההוראה. "הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ותלמידו המובהק של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, פסק לכל רבני בית ההוראה בראשותו להקל בדבר הן לאשכנזים והן לספרדים".

הגרב"צ הביא לראייה את דברי הרמ"א לפיהם בימינו בהם קיים חרם דרבנו גרשום האוסר לגרש אשה בעל כרחה - אפשר להקל בענין הכתובה, שהרי אינה קלה בעיניו לגרשה. "כמו נושא אנוסתו שאינה צריכה כתובה כיון שאסור לגרשה בעל כרחה ואינה קלה בעיניו לגרשה".

הרב הוסיף כי "אע"פ שמסיים הרמ"א "אבל אין המנהג כן ואין לשנות" היינו שלא להקל מלכתוב כתובה בכלל, אלא רק בינתיים עד שיכתוב כתובה כשרה". הרב הפנה את הרבנים לספרו 'פניני נישואין', שם מובאים הדברים בהרחבה בין מאות הפסקים שכתב מפי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

למסקנה פסק הרב קוק: "בוודאי יש להזדרז ולכתוב מחדש את הכתובה. אך ללא בהלה. בינתיים - עד שיסודר העניין - יכולים לגור יחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר