אלו נזקי השריפות

180 פצועים; 560 דירות וכ-30,000 דונמים של חורש נשרפו

כוחות החירום מסכמים את נזקי השריפות: יותר מ-180 בני אדם נפגעו כתוצאה מהשריפות, 125 מהם נזקקו לפינוי לבית חולים. בששה ימים פרצו 630 דליקות ו-560 דירות ספגו נזקים כבדים (חדשות,ארץ)

מנוחת לוחמי האש (צילום: שגיא פלקס)

לאחר שישה ימי הצתות שהבעירו את המדינה בשריפות ענק, כוחות החירום החלו לסכם את נזקי הדליקות בכל רחבי הארץ. בארגון מד"א מספרים הערב (ראשון) כי החל מיום שלישי שעבר בשעה 12:30 בבוקר, אז פרצה השריפה בזכרון יעקב ועד היום בשעה 20:00, סך הכל פונו לבית החולים על ידי הארגון 125 פצועים מתוך 180 שנפגעו בשריפות. בין הפצועים 2 פצועים באורח קשה מהשריפה שפרצה בליל שבת במעלה אדומים ו-2 באורח בינוני. 121 בני אדם נפצעו באורח קל.

הסופרטנקר (צילום: Hadas Parush/Flash90)

באירועי השריפה בעיר חיפה לבדה חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו ממוקדי השריפות 65 נפגעי שאיפת עשן לבתי החולים, מתוכם 1 במצב בינוני ו-64 פצועים במצב קל שנפגעו משאיפת עשן.

עד כה כוחות הביטחון עצרו כ-36 בני אדם בחשד להצתות, שבעה מהעצורים כבר שוחררו לביתם. מנתונים שנמסרו היום לשרי הממשלה עולה כי 18 מהעצורים הם ערבים בעלי אזרחות ישראלית. בנוסף, נציגי המשטרה מסרו הבוקר בישיבת הממשלה כי תושבי דיר חנא ואום אל-פחם הודו בחקירתם בהצתות.

בשעות הצהריים עצרה המשטרה שישה בני נוער ערבים בחשד להצתה. החשודים נעצרו בתוואי כביש 70 לאחר שצוות בילוש הבחין באש היוצאת מאזור חורשה סמוך לצומת יאסיף. צוות הבילוש שהגיע במהירות הבחין ברכב היוצא משביל הכורכר המגיע מכיוון מוקד השריפה. הבלשים עצרו את הרכב ואותרו בתוכו 6 קטינים בני 17 ילידי 1999 תושבי ג'דידה מכר, מטוסי הכיבוי שהוזנקו למוקד האש כיבו את השריפה בטרם התפשטה, ששת החשודים הועברו לחקירה בתחנת עכו ובהמשך יוחלט על הארכת מעצרם מחר.

הסופרטנקר בפעולה (צילום: דוברות המשטרה)

על פי נתוני כיבוי האש, במהלך ששת הימים האחרונים פרצו 630 דליקות ברחבי הארץ שגרמו לשריפת 560 דירות ובתים בצורה שאינה מאפשרת מגורי אדם. בסך הכל עלו באש 30,000 דונמים של יערות וחורש ברחבי הארץ. מדובר בגל הצתות בהיקף גדול יותר מאירוע השריפה בהר הכרמל לפני כשש שנים, אז נשרפו 25,000 דונמים של חורש.

בסך הכל פעלו בישראל לכיבוי השרפות 2,000 לוחמי אש מכיבוי אש במקביל ל-450 לוחמי אש במילואים מפיקוד העורף. היקף הפעילות של הכבאים הזרים בישראל כלל 69 לוחמי אש מקפריסין ו-40 לוחמי אש פלסטינאים.

נאבקים באש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכבאים הפעילו סד"כ חסר תקדים של 500 כבאיות ולמעלה מ-30 מטוסי כיבוי שהגיעו מיוון, טורקיה, קפריסין, קרואטיה, איטליה, מצרים, אזרבייז'ן, אוקראינה, רוסיה וכמובן את מטוס ה'סופרטנקר' האמריקני שביצע לראשונה בהיסטוריה שלו גיחה מבצעית.

בתוך כך, הערב פורסם כי במשטרה מעריכים כי לכל הפחות שליש מהדליקות שפרצו הינם תוצאה של הצתה מכוונת. "ברמה הארצית מנסים לעשות סדר - ולסייע במחוזות להתנהל נכון מול האירועים - מדברים על סדר גודל של נכון להיום 90 ומשהו אירועים שאנחנו יודעים להגיד לפחות לגבי חלקם בודקים חשד להצתה. סדר הגודל הוא בין 40-30 אירועים שיש בהם חשד להצתה. זה לא אומר שיש חשודים, אלא אינדיקציות, אך בסך הכל יש 23 עצורים ברמות חשד שונות. אנחנו לא מזהים יד מכוונת בהצתות", אמרו במשטרה.

מטוסי כיבוי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בכיבוי האש אומרים הערב כי מתחזקת ההערכה כי שריפת הענק בחיפה פרצה בעקבות הצתה: "אנחנו רק אומרים איפה יש חשד להצתה ואיפה אין. גם כשאנחנו אומרים אנחנו מסייגים את זה כי טרם השלמנו חקירות, וזה יהיה מאוד לא אחראי" הדגישו הערב בכיבוי האש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר