התחממות בגבול הצפוני

בתגובה לירי: צה"ל תקף מתקן טרור של דאעש בסוריה

בתגובה לירי שביצעו מחבלי דאעש מסוריה לעבר כוח צה"ל בישראל, תקף הלילה חיל האוויר מתקן טרור של דאעש בדרום רמת הגולם הסורית. היעד: מתקן צבאי נטוש ששימש את המחבלים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חיל האוויר תקף הלילה (שני) מתקן טרור של ארגון המדינה האסלאמית - דאעש, בדרום רמת הגולן הסורית, זאת בתגובה לירי שבוצע אמש על ידי מחבלי הארוגן לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית - בשטח ישראל.

דובר צה"ל מוסר כי יעד התקיפה הוא מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש האו"ם ושימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם בסמוך לגבול.

"מדובר בפעולת המשך לתקיפה שבוצעה אתמול, שמטרתה מניעת חזרת המחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב", מבהירים בצה"ל. צה"ל ימשיך לפעול להגנת תושבי מדינת ישראל תוך שמירה על חופש הפעולה של צה"ל בשטחה הריבוני של מדינת ישראל, ולא יהסס לפעול אל מול ארגוני טרור הפועלים כנגדה".


אמש כוח צה"ל מגדוד הסיור של גולני שעסק בפעילות סיור שגרתית על הגבול זיהה ירי לכיוונו מהצד הסורי שביצעו מחבלי דאעש. כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר מקורות הירי וחיסל את ארבעת המחבלים.

המחבלים, השייכים לדאעש דרך ארגון "שוהדא אל יארמוכ", השתמשו במקלע כבד שהוצב על טנדר, במטרה לפגוע בכוח צה"ל ששכב במארב חוצה גדר באזור היישוב נוב שבדרום רמת הגולן.

הכוח במארב שזיהה את המחבלים שיורים לעברו, הגיב בירי נשק קל, ולאחר מכן נורו לאזור גם כמה פצצות מרגמה. מומחים לענייני ביטחון הסבירו, כי המיקום שבו אירעה התקרית נחשב חריג ביחס לאירועים דומים בעבר, זאת מאחר שכאמור מדובר בפלג של דאעש ששולט באזור שממנו בוצע הירי וזו הפעם הראשונה שאנשיו מבצעים ירי ישיר לעבר כוחות צה"ל ופעם ראשונה שצה"ל מבצע פגיעה ישירה באנשיו.

כתב "כיכר השבת" לענייני ערבים, משה פריגן, מסביר שחטיבת חללי הירמוך (בערבית: لواء شهداء اليرموك; שוהדא אל-ירמוכ) הינה חלק מצבא ח'אלד בן אל-וליד (בערבית: جيش خالد بن الوليد ג'יש ח'אלד בן אלוליד) הפועל באזורים שונים בסוריה. בהקשר הפלסטיני ראוי לציין כי מנהיגו הראשון של הארגון הוא אבו עוביידה אל-קחטאני - סורי ממוצא פלסטיני שפיקד עליו במשך ארבעה חודשים.

ב-24 באוקטובר 2015 חצה נידאל חאמד צאלח צאלח, ערבי-ישראלי תושב ג'לג'וליה בן 23, את הגבול בדרום רמת הגולן באמצעות מצנח רחיפה והצטרף לשורות שוהדא אל-ירמוכ.

בעבר איים ארגון המדינה האיסלאמית במספר הזדמנויות על מדינת ישראל בין היתר בקלטת משנת 2015 בה נשמע אבו באכר אל בגדדי מאיים על ישראל. האירוע מהבוקר הוא האירוע הראשון בו מתבצעת לחימה דו צדדית בין ארגון המדינה האיסלאמית וכוחות צה"ל - אירוע שמהווה עליית מדרגה של פעולות הארגון כנגד ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר