גל השריפות

מנכ"ל משרד האוצר: "תוך כמה ימים נתחיל במתן הפיצויים"

דיון שלא מן המניין נערך בוועדת הכספים על פיצויים לנפגעי השריפה שהביאה לשריפתם של למעלה מ-500 דירות. מנכ"ל משרד האוצר אומר כי תוך ימים יהיה ניתן לפצותם (בארץ)

וועדת הכספים (צילום: אתר הכנסת)

ועדת הכספים מתכנסת בשעה זו (שני) לדיון דחוף, שלא מן המניין, בפיצוי נפגעי השרפות ברחבי הארץ. ההערכה מדברת על נזקים בהיקף של כמיליארד שקלים.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, עדכן את הנוכחים בסטטוס הטיפול של מגוון הגורמים. הנחייתו של שר האוצר הייתה כי אין חסמים וכל גורם שיזדקק לתוספת תקציב - יקבל. כמו כן, כל אזרח שמהנדס העיר קבע שאין לו לאן לחזור יקבל מענק לנפש בסך 2,500 שקל כמענה ראשוני לצרכים הבסיסיים וקורת גג לכל מי שביתו נפגע עד להמשך התהליכים, לא משנה אם מדובר ברקע לאומני או רשלנות או אם האותם אזרחים מבוטחים או לא. כמו כן, הדגישו באוצר כי עד סוף השבוע הקרוב כלל המבנים שנפגעו יקבלו הערכות נזק על ידי מס רכוש, כל זאת במטרה שלא לגרור רגליים.

באב"ד ציין כי "אנחנו ממתינים להצהרה סופית וחד-משמעית מהשב"כ ומהמשטרה היכן השריפות הן על רקע לאומני והיכן לא. עד כה קיבלנו מהם אינדיקציות שמרבית השריפות הן אכן על רקע לאומני. הצהרה משמעותה האם יבוא פיצוי מקרן מס רכוש. המטרה שלנו שעד סוף השבוע נקבל את כל השמאויות לגבי הנכסים שנפגעו ולאחר שתהיה הצהרה סופית מי נפגע על רקע לאומני נתחיל את תהליך הפיצוי מקרן מס רכוש. אם לא חברות הביטוח מפצות".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר בדיון: "ועדת הכספים תיכנס לעובי הקורה מיד לאחר שהצהרות סופיות יתפרסמו ונוודא שאף אחד לא יישאר ברחוב, במקרים בהם יוחלט שהצתה לא הייתה על רקע לאומני. המדינה לא יכולה להישאר בצד באירוע כזה גדול, גם לגבי מקומות בהם השריפה לא על רקע לאומני".

בתוך כך, נעשות פעולות נוספות כדי לזרז את הפיצויים לנפגעי השריפה, חברת מנורה הודיעה אמש (א') כי עוד לפני שהמדינה הכריזה באם מדובר בהצתה על רקע לאומני או רשלנות, היא תעביר למבוטחיה 3,000 שקלים לעזרה בטווח הקרוב. במקביל, משרד האוצר והממונה על שוק ההון וחברות הביטוח שלחו לחברות מכתב המורה שלא להתעכב עם התשלומים, ובמידה והצתות יוכרו כאירועי טרור היא תחזיר להם את הכספים.

במקביל, שר האוצר משה כחלון הודיע הבוקר שבשעות הקרובות תפורסם הרשימה של השריפות שנגרמו בשבוע שעבר מהצתה על רקע לאומני, והבטיח שכל מי שרכושו נפגע בהן יקבל בהקדם פיצוי ממס רכוש. לדבריו, הפיצויים יוסדרו בתוך כמה ימים. שר האוצר, שביקר בנטף, ציין כי אנשי מס רכוש כבר עובדים על העניין.

כשנשאל מה יעשה מי שמתגורר במקום שלא ידוע אם השריפה שפרצה בו היא כתוצאה מרשלנות או פעולת איבה, השיב שר האוצר: "עדיין יש חקירה. הוא יקבל באופן מיידי חלק מהכסף ולאחר מכן, עד שזה יתבהר, ישלימו ויסכמו איתו את המהלך. זה לא ייקח עשר שנים, זה עניין של ימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר