"זה מה שהשם רצה"

האם החרדית שנעצרה לשווא על אלימות כלפי בתה, תובעת את המדינה

תמונותיהם של מרן הסטייפלר והגר"י מאיר מעטרות את סלון ביתה, בו היא גרה כיום לבדה לאחר שמשפחתה התפרקה בשל מעצרה במשך שנה: "המדינה עשתה טעות רשלנית קשה" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ל', בת 60. המדינה כשלה - ותשלם? (צילומסך: מתוך ערוץ 2)

ל', חרדית תושבת העיר נתיבות, שהיתה נתונה במעצר במשך שנה, בשל אשמת שווא של בתה הבחורה כי היא תוקפת אותה, ולאחר שהתגלו ליקויים משמעותיים של הפרקליטות והמשטרה זוכתה במשפט ושוחררה - החליטה כעת להגיש תביעה בסך של 2.5 מיליון ש"ח נגד המדינה.

הנערה, כך התברר במהלך המשפט, היא שפצעה את עצמה בשל מצב נפשי סבוך אליו נקלעה, והמסמכים שאישררו את הקביעה הזו הועלמו - במזיד או בשוגג - מתוך חומר החקירה הרלוונטי. כאמור, רק לאחר שנה במעצר הואילו הרשויות להעביר את המסמכים הללו לידי עו"ד דוד טובול שמייצג את האם, שזוכתה בעקבות כך בבירור ושוחררה.

האם, חרדית בת 60, נותרה לבד ללא בני משפחתה שזנחו אותה בחלוף הזמן, ותביעתה כעת את המדינה היא בגין רשלנות שהובילה למעצרה על לא עוול בכפה. "לפני שנכנסתי לכלא ונעצרתי על ידי המשטרה, הייתי נשואה והיתה לי ילדה מקסימה וחכמה שכל הציונים שלה היו מעל ל-95", אמרה האם לחדשות 2 שחשפו את המקרה. "אמנם הייתה בעיה נפשית אך היא תפקדה באורח יום יומי באופן מלא".

"לאחר שנעצרתי בלי שום סיבה לשנה שלמה, בעלי התגרש ממני והחלה הדרדרות נפשית קיצונית אצל הבת שלי עם רצף של אשפוזים במחלקות לבריאות הנפש. כיום היא ברחה לחו"ל ומאושפזת בחו"ל. אני היום לא עובדת, אף אחד לא מוכן לקבל אותי לעבודה - אני פסיכולוגית מוסמכת ואין לי עבודה כלל, אני בת 60 ואין לי מה לאכול ואני פשוט מקבלת במתן בסתר לצערי הרב".

ל' מדגישה: "זה מה שהשם רצה ואני מקבלת את זה באהבה, אבל המדינה עשתה טעות רשלנית קשה בחקירה ואני היחידה והבת שלי ששילמנו את המחיר הכבד ביותר: נתק טוטאלי בינינו בהוראת המדינה. איבדתי את חיי לחלוטין: אין לי מה לאכול ואני בת 60, אפילו חשמל אין לי - שלא לדבר שאין לי כסף לשלם ביטוח של קופת חולים ואני בלי ביטוח. במקרה אמת אין לי טיפול רפואי", היא אומרת לכתב חדשות 2 תמיר סטיינמן.

תגובתה של פרקליטות מחוז דרום כפי שנמסרה עם חשיפת המקרה הקשה: "הפרקליטות לא התנגדה להעביר את התיקים הרפואיים של המתלוננת להגנה. סברנו כי מאחר ומדובר בתיקי בית ספר ורווחה העלולים לפגוע בצנעת הפרט, אין להעבירם באופן גורף אלא יש להעבירם רק בהחלטת בית משפט".

תגובת משטרת ישראל: "אנו דוחים על סף את הטענות שהועלו בכתבה שלכאורה מרמזות על רשלנות בחקירת השוטרים. מדובר בחקירה מורכבת ורגישה מאוד שלוותה על ידי פקידי סעד שטיפלו בנערה באותה עת. עם סיום החקירה הועבר כל החומר לפרקליטות, שם הוחלט על הגשת כתב אישום נגד האם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר