בעקבות "כיכר השבת"

הגאון רבי ציון בוארון על סערת הכתובות: "אין לחשוש, זה 'לא נורא' שאין כתובה"

הגאון רבי ציון בוארון מתייחס לסערת הכתובות של הזוגות שביתם נשרף ונותרו ללא כתובה ופוסק כי אין לחשוש לחיות יחד. "זה לא נורא", אמר וציין כי לאשכנזים יותר קל (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בוארון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סערת הכתובות של מאות זוגות שביתם נשרף לחלוטין בגל השריפות האחרון - עליה דווח לראשונה ב"כיכר השבת" - ממשיכה לעורר הדים נרחבים ודיונים בקרב פוסקי ההלכה.

עוד בנושא:

כפי שדווח אמש, לאחר שעל פי ההערכות הרשמיות, כ-1,600 אזרחים נותרו ללא קורת גג עקב גל ההצתות, מתריעים רבנים כי זוגות עלולים לחיות באיסור ללא כתובה חדשה.

הרב מרדכי אברמובסקי, מי שמכהן כבר עשרות שנים כרבו הראשי של הישוב זכרון יעקב וגם משמש בשנים האחרונות כחותם על תעודות הנישואין במועצה הדתית בחיפה, התריע בראיון ל"כיכר השבת" כי "מאות הזוגות שביתם עלה באש בגל השריפות שהחל בשבוע שעבר, עלולים לחיות באיסור כל זמן שלא ערכו כתובה חדשה כדת וכדין".

ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך פסק גם הוא אמש כי "מי שכתובתו נשרפה צריך לעשות לאלתר לכל הפחות מעשה קנין חדש בפני שני עדים על מה שהתחייב בכתובה, ולא מועיל העתק ברבנות".

הרב שטרנבוך היה נחרץ בפסיקתו ואמר כי "כל זמן שלא חודש מעשה הקניין, אין לו היתר הלכתי לגור עם אשתו בבית". הרב שטרנבוך הוסיף ואמר כי "אין לסמוך על העתק הכתובה המופיע ברבנות, כיון שלמעשה אין כאן כתובה מוכנה אלא יצטרכו דרישה וחקירה בבית דין, ואולי לא סמכה דעתה על כך".

כעת נודע ל"כיכר השבת" על שאלה מתושבי נווה צוף שביתם עלה בלהבות, שהגיע לשולחנו של הדיין הגאון רבי ציון בוארון, שתהו האם הם יכולים לחיות יחד לאחר שכתובתם נשרפה.

למרות החששות והפחדים, הכריע הרב בוארון כי "זה לא דחוף, משום שכל כתובה כיום בארץ יש לה העתק ברבנות הראשית - מה שמאפשר להשיג את הכתובה גם לאחר שלושים וארבעים שנה ויותר".

"ואין לחלק בין אשכנזים לספרדים!", קבע הרב ובארון והוסיף כי "יותר מזה, לאשכנזים העניין יותר קל משום שהרמ''א פוסק ש'אין לגרש אשה בעל כורחה'".

בסיום דבריו הכריע להלכה ולמעשה: "אין מה לחשוש, זה 'לא נורא' שאין כתובה אמנם יש לכתוב לאחר זמן, אבל זה לא דחוף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר