יחידות מיוחדות ואמצעים מתקדמים

תופעת ההצתות וגל השריפות - פסקה. כיצד זה קרה?

צה"ל, על זרועותיו השונות, התגייס כדי להילחם באינתיפאדת ההצתות שאיימה לכלות כל חלקה טובה וסיכנה נפשות רבים. כך, בשילוב משטרת ישראל, התופעה המפחידה פסקה לחלוטין (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לוחם ביחידת 'אגוז'. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

כבר ניתן לקבוע - תופעת ההצתות שהחלו בשבוע שעבר ושיצרו את השריפות ברחבי הארץ, פסקה. כעת נחשפים המאמצים והאופנים אותם החליטו להפעיל בצה"ל ובמשטרת ישראל, במטרה למנוע מההצתות הללו לחזור ולהישנות.

חיל האוויר: כמה כלי טיס המאוישים מרחוק, מופעלים כעת דרך קבע לטובת איסוף מודיעין ותצפיות בתוך שטח ישראל, ועם התרחבות מוקדי השריפות לאיזור יהודה ושומרון, נדדו כלים אלו גם לשם. מדובר בעיקר בכלי טיס מסוג 'שובל' ובמטוס ללא טיס מסוג 'איתן'. לפי שר הביטחון אביגדור ליברמן, הופעלו כלי הטיס במשך מאות שעות תצפית.

אמצעים אלה, מעבירים במשך כל שעות היממה, מידע אודות שריפות שמתלקחות אל חדרי הפיקוד (חפ"קים) שהקימה המשטרה. במידה והם מזהים מוקד שריפה קטן, הם מסייעים לברר אם אנשים נמצאים בקרבת מקום, ואם בידיהם משהו העלול לעורר חשד כי הם הציתו את השריפה. בסרטון רשמי ששחרר צה"ל, נראה טייס מטוס תצפית מזהה אדם בשעה 7 בבוקר כשתיק בידו ליד שריפה שפרצה בין בית מאיר לנס הרים לבית מאיר. המשטרה קיבלה ממנו מיידית את העדכון על מיקומו.

יחידות מיוחדות: צה"ל הקפיץ שתי פלוגות מאגוז ומגלן כדי שיפעלו באזורים שונים ביו"ש לאיתור מציתים, וחייליהם עורכים מארבים ותצפיות ומארבים, או סתם מבצעים כוננויות באזורים שבהם כבר נרשמו ניסיונות הצתה או בכאלה שסומנו כפוטנציאליים להצתות.

תצפיתניות: על החיילות שבעמדות התצפית הוטלה המשימה לסרוק שטחים שבהם עלולה לפרוץ שריפה במזג האוויר הנוכחי המועד לכך.

מודיעין: מדי פעם מתקבל מידע מודיעיני המסייע לאתר בני מיעוטים החשודים בהצתה.

משטרת ישראל: מסוקים משטרתיים חגים במשך שעות ארוכות מעל יערות וחורשות בניסיון לאתר חשודים. כמו כן, המשטרה עוקבת אחרי הנעשה ברשתות החברתיות - תוך האזנות באמצעות טלפונים ניידים של אנשים שנמצאים באזורים שלגביהם קיימת התרעה על הצתות קרבות והולכות. גם כלבי הגישוש של המשטרה עובדים שעות נוספות במטרה לאתר חומרי בעירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר