הממלכה סוערת

סעודיה זועמת על התערבות מצרים בקרבות בסוריה: "בגידה"

בסעודיה סוערות הרוחות בגלל מה שמכונה 'הבגידה המצרית' - התערבותה האקטיבית של מצרים בלחימה בסוריה לצדם של הסורים, הרוסים והאיראנים. סקירה מיוחדת (חדשות, מהעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
מסוק של צבא רוסיה (צילום: shutterstock)

ביממה האחרונה, סוערת הממלכה הסעודית למול מה שמכונה בתקשורת "הבגידה המצרית". עם עלייתו של הנשיא א-סיסי לשלטון במצרים, היחסים בין סעודיה למצרים פרחו - זה החל בהשקעות סעודיות עצומות בתשתיות ומיליארדי דולרים שהוזרמו למצרים על ידי שכנתה ממזרח. במקביל, העבירה מצרים אי בים סוף שהיה בשליטתה לסעודים. היחסים המיוחדים פרחו מחשש מפני איראן וניסיונותיה לייצר "סהר שיעי" על פני עיראק, סוריה ולבנון.

בשבוע שעבר, סקר "כיכר השבת" את המתיחות בין הנשיא א-סיסי והמלך הסעודי סלמאן שהחליט לגבות מהנשיא המצרי מחיר בדמות הפסקת הזרמת הכספים הסעודית - זאת על כך שאינו מתערב בלחימה בסוריה לצד סעודיה. בתגובה לכך, אמר א-סיסי כי הוא מאמין בנחיצות השמירה על הצבא הלאומי בסוריה וכי הוא דבק בעמדתו שאין מקום להתערבות מצרית בסוריה.

א-סיסי. נוקט צד? (צילום: shutterstock)

ביממה האחרונה פורסמו ידיעות לפיהן הנשיא המצרי שעת עתה "ישב על הגדר", הולך כעת צעד אחד רחוק מדי מבחינתה של סעודיה. בתקשורת הערבית עלו מספר גרסאות בנוגע למידת מעורבותה של מצרים. נראה כי בעידן טראמפ, מצרים מבינה שהנשיא האמריקני הנבחר צפוי לעמוד לצדו של פוטין בכל הקשור למעורבות הרוסית בסוריה וסיום המלחמה בה.

על פי המתפרסם בתקשורת הערבית, טייסים מצריים הגיעו לבסיס רוסי, שם קיבלו מסוקי תקיפה רוסיים מסוג "קאמוב" עימם יצאו להשתתף בלחימה. דיווחים אחרים טוענים כי מצרים שלחה מסוקי קרב עם צוותי אוויר שהגיעו לסוריה דרך הים או בטיסה מעל ישראל, כאשר הם מתחמשים בשדה תעופה רוסי בסוריה.

צילום: מתוך פייסבוק

כמו כן, ישנם דיווחים כי משלחת צבאית רמת דרג הגיעה לסוריה לפני מספר שבועות בכדי להכין תכנית קרב לכוח המצרי המוטס ובמקביל נשארה משלחת צבאית בדרג נמוך המתאמת את הפעולות בחמ"ל משותף סורי-רוסי-מצרי.

את ההתנתקות המצרית מהעטינים הסעודים חותמים דיווחים כי מצרים תפסיק לקנות נפט סעודי וכי בכירים במשרד האנרגיה המצרי נפגשו עם גורמים באיראן ובעיראק ובדקו את ההיתכנות לאספקת נפט ממדינות אלו. התרחשויות אלו מסמלות יותר מכל את המהירות בה במזרח התיכון אוהבים הופכים לשונאים וכי האזור נמצא בשיאה של מהפכה גיאו-פוליטית שלתוכה ייכנס נשיא אמריקאי חדש בעוד פחות משלושה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר