חזית בצפון?

נתניהו: "לא נאפשר שום טפטופים ונגיב בתקיפות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים לאירועי הימים האחרונים בגבול הצפון והצהיר כי מדיניות ישראל - חוסר סבלנות לזליגת ירי. "נגיב בתקיפות", הבהיר (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד לירי של שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בגולן הסורי לעבר כוח צה"ל. "בימים האחרונים היו כמה ניסיונות לתקוף את כוחותינו במשולש הגבולות", אמר נתניהו והוסיף: "הגבנו בתקיפות רבה וגבינו מחיר כואב ומהיר מהאויבים שלנו".

"אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב וליישם את המדיניות שקבעתי. אנחנו לא מאפשרים שום טפטופים ומגיבים בתקיפות", אמר נתניהו ואושש את התחושה שמרחפת באוויר כבר כמה חודשים בהם ישראל תוקפת מיד לאחר כל זליגה. "לא ניתן לאסלאם הקיצוני או שום גורם עוין לפתוח חזית נגדנו ברמת הגולן", הוסיף.

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בצהריים לתקיפות של צה"ל ביממה האחרונה נגד מטרות דאעש בדרום רמת הגולן הסורית, בתגובה לירי שבוצע לעבר כוח גולני אתמול באמצעות מקלע כבד שהותקן על טנדר. "פעם ראשונה נתקלנו במקרה עם כוח שמזוהה עם המדינה האיסלאמית תוקף את חיילנו", אמר ליברמן, "ואנחנו כמובן הגבנו, כמו שאנחנו נוהגים לאחרונה - בתגובה עוצמתית".

שר הביטחון הוסיף ואמר כי "מדינת ישראל לא מחפשת הרפתקאות, אבל בכל פרובוקציה, מאיפה שתבוא - מלבנון או מסוריה - אנחנו נגיב בעוצמה גדולה כמו שנעשה בפעם אחרונה".

כשנשאל אם ישראל פעלה בתיאום עם גורמים נוספים, השיב ליברמן: "אין צורך לתאם עם אף אחד. כל מתקפה שתהיה חיילי צה"ל ועל שטח ריבוני של מדינת ישראל, אנחנו נגיב בעוצמה ואנחנו לא מתכוונים לתאם עם אף אחד. זו לא פעולה שגרתית. בתקיפה ישירה נגד ריבונות ישראל אנחנו נגיב בעוצמה".

עוד אמר ליברמן כי "התגובה הייתה נקודתית למקור אש, ואני חושב שפגענו קשות גם באותם מחבלים וגם השמדנו את המוצב עצמו והעמדה עצמה". על פי הדיווחים, נפגעו בתקיפת צה"ל אתמול 4 מחבלים משלוחת דאעש ברמת הגולן ובתקיפת צה"ל הלילה נהרס מבנה של הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר