השריפה במספרים

אז מה עשינו? בכיבוי האש מסכמים שבוע של עשן ופיח

זמן ללחום, זמן להשפריץ מים וזמן לסכם. לוחמי האש מסכמים במספרים את אחד השבועות הקשים ביותר שעברו בשנים האחרונות. ואם דאגתם, שלב עריפת הראשים עוד יגיע (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: אריק אבולוף, מערך הכיבוי האווירי)

העשן נמוג, בועות הקצף התפצפצו להן, הכבאים שטפו את פניהם המפויחות, המטוסים דוממו מנועים, החברים מארצות הניכר יצאו לסיבוב קניות בארץ הקודש ולאחר עבודה מייגעת זה הזמן אולי לסיכום. אם תהיתם מדוע הישראלי עדיין לא קפץ? אנו לא אוחזים בשלב הסקת המסקנות ועריפת הראשים, שלב שעוד יגיע, כעת אנחנו עם המספרים.

בשירותי הכיבוי וההצלה מבקשים לסכם את המבצע שקיבל את השם 'באש ובמים'. כאלה אנחנו הישראלים, אוהבים להגדיר כל דבר, אוהבים לקרוא לאסון ולקושי בשם, כך אולי אפשר לדבר אתו ואפילו אולי להאשים אותו, זה לא אנחנו, רק המבצע כשל, השם שיישא את האשם.

אז נלך קצת על מספרים, בנציבות הכבאות פותחים את הפנקסים ומספרים לציבור שהיה צמוד כל אותם ימים למקלטי הרדיו ולמסכי המחשב, מה עשינו, מה עברנו, היכן פעלו כוחותינו. אך קודם לכן ידיעה קצרה לכבאים, לוחמי האש קוראים להם, והם אכן הצדיקו את השם הזה. הם לחמו כמו גיבורים: הערב (שני) הם חוזרים למתוכנת עבודה רגילה, פעמיים שש בש, פעם קפה שחור, ופעם כיבוי שריפה, גם החברים מהמילואים חוזרים הביתה עם מדי הב' שמסריחים מעשן ופיח של עצי האורן ומחר לעבודה הם יתייצבו עם טופס המילואים. כן, כן, לחמנו למען המדינה ולמען הבית, הם יספרו לחברים בחזה נפוח.

תיעוד: כיבוי שריפה על ידי מטוס (צילום: תומר ענבר, טייס כיבוי ראשי, חברת כימניר - מתוך ynet)

נעזוב את הפיוט ונשב שוב על קצת מהמספרים. בשמונה ימים טיפלו הלוחמים ב-1,773 שריפות בשטחים פתוחים, לפחות בעשרים וחמישה אירועים נחקר חשד להצתה. כמו כן, החל מיום רביעי שעבר החל גל של הצתות באזור יו"ש, קו התפר ובסמוך לישובים יהודיים בגליל ובשרון. מדי יום פעלו במשמרת כ-900 לוחמי אש וביום חמישי שעבר, עם קבלת הדיווחים על השריפות בחיפה הוכרז גיוס כללי ומספר הלוחמים בשטח ובתחנות הגיע ל-1616. בנוסף, גויסו 450 כבאים במילואים מפקע"ר. בשיא האירועים פעלו בכל הארץ 375 רכבי כיבוי.

אלו החברה שלנו, הצברים, אבל לא נשכח את המתנדבים מחו"ל, אלו עם הזוהר, עם המטוסים הגדולים זוללי האנרגיה והמדים שכל ילד רוצה בפורים, לא נשכח גם את רוח ההתנדבות משם, ואת משיח האש הסופר-טנקר.

שאלתם מה עם ביקורת עצמית? מה עם ההלקאה שאנו כל כך אוהבים? איזו וועדת חקירה או לפחות שאילתות בכנסת, כמה ביבי אשם, ולמה הוא ושרה לא יצאו על כבאית לחלץ חתול מצמרת עץ? אל דאגה, גם זה יגיע, יש לנו את הקיטוריזם, כן, זו המחלה של האופוזיציה, הרצוג ולבני יעשו את זה וכך בוודאי נרגיש בבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר