הקרב על הבית

120 רבנים מהציונות הדתית בקריאה לציבור: "לעלות לעמונה ולעצור את הפינוי"

רבנים מהציונות הדתית פרסמו קריאה להתנגדות ציבורית לפינוי הבתים בישוב עמונה. "אם רחמנא ליצלן יגיע יום הגירוש אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולשהות בישוב" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מראות הפינוי הקודם בעמונה (צילום: Pierre Terdjman/Flash90)

120 רבנים מהציונות הדתית פרסמו הערב (שני) קריאה להתנגדות פיזית ציבורית לפינוי הבתים בישוב עמונה. הרבנים שחתמו על הקריאה, בהם רבנים נחשבים בציונות הדתית, קראו לציבור להגיע למקום ולמנוע את הפינוי בעצם נוכחותם.

הרבנים כתבו כי "אנו קוראים לכל מי שיכול כבר בעת הזאת לבוא ולשהות בישוב. השהייה במקום באה בכדי לחזק את התושבים היקרים, ולומר באופן ברור לכל מקבלי ההחלטות: אנחנו עתה יחד עם תושבי עמונה בעת צרתם לכל דבר ועניין, ונמשיך להיות עימם עד אשר יחוקק חוק ההסדרה, ועמונה תזכה לגאולה".

"אם רחמנא ליצלן, יגיע יום הגירוש, אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולשהות בישוב, ולהביע מחאה נמרצת על הרס הישוב, באמצעות התנגדות פסיבית, וללא אלימות" הוסיפו הרבנים.

ח"כ ישראל אייכלר על עמונה (ערוץ הכנסת)

בחלק אחר של מכתבם, פונים הרבנים לראש הממשלה בנימין נתניהו ומבקשים "למנוע לאלתר את ההרס הנפשע והמיותר הזה. הימים הקרובים הינם ימים גורליים לעתידו של הישוב עמונה, וממילא לכלל ההתיישבות. הכנסת יושבת על המדוכה, וביכולתה לחוקק חוק שיציל את הישוב מהרס. לא עת היא לחשות".

בין הרבנים שחתמו על המכתב נמצאים הרב אביגדור נבנצאל, הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו, הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר והרב דוד סתיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר