בעקבות "כיכר השבת"

בהוראת היועץ המשפטי לכנסת: בוטל הדיון בפרשת הגט מצפת

לאחר פניית מנכ"ל בתי הדין הרבניים הורה היועץ המשפטי של הכנסת על ביטול הדיון בוועדה לקידום מעמד האישה על ביטול הגט מצפת - שנחשף ב'כיכר השבת'. פרסום ראשון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שמעון יעקבי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת )

פרסום ראשון: מנהל בתי הדין הרבניים עו"ד הרב שמעון יעקבי פנה אל היועץ המשפטי לכנסת עו"ד אייל ינון והודיע כי מערכת בתי הדין הרבניים מתנגדת לנושא הדיון שצפוי להתקיים בוועדה לקיום מעמד האישה ביוזמתה של ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) אשר עוסק בשאלה משפטית תלויה ועומדת בבית הדין הגדול בנוגע להחלטת הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף לקיים דיון בערעור על החלטת בית הידן בצפת בצפת לאפשר זיכוי ומתן גט במקרה של בעל צמח ללא הסכמתו.

עוד בנושא:

יעקבי הבהיר כי "לא יעלה על הדעת כי ערעור תלוי ועומד יידון בוועדה בטרם הכרעה כאשר האמירות בדיון מטרתן להשפיע על דייני בית הדין הגדול".

במענה לפנייה ולאחר בחינת הנושא, אסר היועץ המשפטי לכנסת על קיום הדיון ולפיכך הנהלת בתי הדין ומשרד המשפטים לא יידרשו להופיע בפני הוועדה ולא יתאפשר דיון בנושא התיק המדובר.

ל"כיכר השבת" נודע כי בוועדה מתכוונים לקיים דיון כללי בשאלת זיכוי גט, אך לאור הנחיית היועמ"ש לכנסת תיאסר התייחסות לתיק המדובר ונציגת הלשכה המשפטית של הכנסת תשתתף בדיון ותוודא שאכן לא יעלה מושא תיק הזיכוי גט.

הכותרת שחוללה את הסערה

כזכור, אמש פורסם ב"כיכר השבת" כי הועדה לקידום מעמד האישה "מנסה להלך אימים על חברי בית להקים הגדול ולהשפיע על החלטותיו באמצעות זימון הנהלת בתי הדין לועדה וקיום דיון בשאלה התלויה ועומדת בבית הדין".

נוסף על כך, הזמינה הועדה את באת כח האישה לוועדה על מנת להשמיע את דבריה, גורמים משפטיים תקפו בחריפות את התנהלות הועדה ואמרו כי אין תקדים לכך שבתיק משפחה פרטי הנהנה מחסיון תוזמן עורכת הדין המייצגת את אחד הצדדים ותשמיע את גרסתה, כל זאת בטרם ההחלטה בהליך השיפוטי, ודרשו מהיועץ המשפטי לכנסת להתערב ולבטל את הדיון ולכל הפחות לבטל את השתתפות עורכת הדין של האישה.

כיכר השבת פנה אל בכ המערער עו״ד שטוב שבחר שלא להתייחס לשאלה האם ידרוש להופיע גם הוא בפני הועדה על מנת לאזן את הדיון מול עורכת הדין של האישה.

הגורמים המשפטיים תקפו עוד ואמרו: האם יעלה על הדעת שועדה בכנסת תקיים דיון על תיק בבית משפט ועל החלטה לדון בערעור של בית המשפט העליון?, זאת שערוריה והפגנת זלזול במערכת בתי הדין הרבניים אשר פועלים מכח החוק והם ערכאה שיפוטית לכל דבר ועניין".

כאמור, לאחר הפרסום ב"כיכר השבת", הנחה היועץ המשפטי לכנסת על ביטול הדיון בנושא התיק ויידון רק נושא כללי, כמו כן בוטלה הזמנתם של נציגי בתי הדין ומשרד המשפטים לדיון ובכך נמנע הנסיון להשפיע על הדיינים.

בתשובתו כותב היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון: "לאחר ששוחחתי בעניין שבנדון עם ח"כ עליזה לביא, יוזמת הדיון ומי שתמלא את מקומה של יו"ר הוועדה בניהול הדיון, סוכם כי הדיון יעסוק בסוגיה העקרונית-הלכתית של ביטול גט למפרע והשלכותיו ולא בסמכותו של בית הדין הרבני הגדול לדון בתיק התלוי ועומד בפניו ובפרטי התיק.

"היועצת המשפטית לוועדה, עו"ד ענת מימון, תנכח בדיון ותעשה ככל יכולתה לוודא שהדיון לא יגלוש לתיק הספציפי.
מובן כי בנסיבות אלה, ועל דעת חה"כ לביא, הנהלת בתי הדין הרבניים, כמו גם גורמי הממשלה נוספים שהוזמנו פטורים מחובת ההתייצבות לדיון בוועדה".

ל"כיכר השבת" נודע, כי בעקבות הנחיה זו פנה מנהל בתי הדין הרבניים אל יוזמת הדיון לביא וביקש ממנה לפעול לביטולו כליל של הדיון וזאת על מנת לא להשפיע גם בעקיפין על ההליך השיפוטי, ככל הידוע טרם נתקבלה תשובתה, אך בכל מקרה הוועדה כאמור לא תוכל לדון בתיק התלוי ועומד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר