חשיפת "כיכר השבת"

'כולנו' תתנגד: "חוק הכותל יגביר מחלוקת וספק-חוקתי"

חברת הכנסת רחל עזריה מ'כולנו' טוענת כי חוק הכותל החדש של השר דרעי, שנחשף ב"כיכר השבת" - "יערער את מעמדה ההיסטורי של ישראל כבית לאומי לכלל היהודים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ רחל עזריה (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בסיעת 'כולנו' בראשות השר משה כחלון מתכוונים להתנגד ל'חוק הכותל' שנחשף אתמול ב"כיכר השבת", חוק אותו יזם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וחברי סיעתו מחתימים חברי כנסת שיתמכו בו. יצוין כי עד כה, בש"ס טרם הצליחו להשיג חתימות של בכירי סיעת 'הליכוד', ובין החותמים כבר נמצאים חברי הכנסת דודי אמסלם ואורן חזן.

ח"כ רחל עזריה (כולנו) תקפה הבוקר (שלישי) את הצעת החוק, ואמרה כי מדובר ב"חוק מיותר שיגביר מחלוקות במקום שאמור לאחד ולחבר. אי אפשר להפריז בגודל הנזק שחוק כזה יסב לחברה הישראלית, וליחסי מדינת ישראל עם יהדות העולם, שהגיעו גם כך לשבר חסר תקדים".

לדבריה: "זו הצעה מבישה שעומדת בניגוד גמור לערכי היהדות ולמה שמייצג הכותל כמרחב תפילה משותף לעם היהודי כולו. במקום לנסות ולמצוא את המשותף בדרך של הידברות, מובאת כאן הצעה דרקונית, ספק חוקתית, שרק תחריף את המציאות שנוצרה בעקבות גרירת הרגליים באימוץ מתווה הכותל".

חשיפת "כיכר השבת", אתמול

"כידוע אין וואקום", הוסיפה חברת הכנסת מסיעת 'כולנו': "כשראש הממשלה מתמהמה ובורח מיישום מתווה שכבר התקבל על דעת כולם, את מקומו תופסים קולות קיצוניים המבקשים לנהוג בכותל כאילו היה רכושם הפרטי".

לדבריה, "ההצעה הזו היא חלק ממגמה כוללת של הדרה ופגיעה המתבטאת בין היתר בחוק המקוואות, ביחס למתגיירים ולבכירי הרבנים בתפוצות ובשורה של התבטאויות פוגעניות, המערערות מאוד את מעמדה ההיסטורי של ישראל כבית לאומי לכלל היהודים".

"אסור להפוך את הכותל למקום מדון ומריבה ואסור שמסר כזה יצא ממדינת ישראל", נימקה עזריה לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר