'אפריקה ישראל' בהפסד ענק של 2.4 מיליארד שקלים

לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, רכש את חברת הבת 'אפי פיתוח' וגרם לרישום של הפסד ענק לאפריקה ישראל. מחזיקי האג"ח יאלצו להסכים לתספורת עמוקה (כלכלה בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפסיד או הרוויח? לב לבייב (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

הפסדי ענק לחברה בבעלותו של לב לבייב - ובאופן אירוני בגללו: קבוצת אפריקה ישראל חשפה היום (שלישי) את התוצאות לרבעון השלישי - בהן הפסד מפלצתי של 2.4 מיליארד שקל ברבעון השלישי. זאת, לעומת הפסד של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל, ו-1.8 מיליארד שקל בשנת 2015 כולה, כך על פי הדיווח ב'כלכליסט'.

הסיבה לרישום הפסד העתק היא עסקת מכירת השליטה של החברה הבת 'אפי פיתוח' לבעל השליטה לב לבייב. עסקה זו הובילה לרישום הפסד של 2.4 מיליארד שקל, ומחיקה של 1.3 מיליארד שקל מההון המיוחס לבעלים של החברה. לבייב שילם תמורת השליטה באפי פיתוח סכום של 550 מיליון שקל נמוך בהרבה מהשווי בו הייתה רשומה ב'אפריקה ישראל'.

מניית אפריקה ישראל צנחה ב-50% מתחילת החודש - על רקע חששות בעלי המניות כי הסדר האג"ח לו נדרשת החברה יותיר אותם עם מניות חסרות ערך. החוב של אפריקה למחזיקי האג"ח עומד על 2.6 מיליארד שקל, ולחברה אין את המזומנים על מנת להחזיר את החוב.

על פי כלכליסט, כעת מתלבטים משקיעי האג"ח של החברה מהי הדרך הטובה ביותר לממש את נכסי החברה על מנת למקסם את ההחזר כלפיהם - כאשר ברור לכולם שמחזיקי האג"ח ייאלצו להתמודד עם תספורת עמוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר