דרמה מאחורי הקלעים

לאחר איום: חוק העדפה מתקנת לחרדים אושר - זמנית

יו"ר הקואליציה ביקש לעכב במספר ימים את חוק העדפה מתקנת לחרדים שמוביל ח"כ גפני, שאיים בתגובה במשבר עד למציאת פשרה - הצבעה, רוויזיה, פגישה עם שקד והצבעה חוזרת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בחשוון תשע"ז | 29.11.16
גפני וביטן בוועדת חוקה, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם )

פרסום ראשון: יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן פנה ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בבקשה לעכב במספר ימים את ההצבעה בוועדת חוקה על חוק אפליה מתקנת לחרדים (חוק גפני), גפני סירב ואיים במשבר קואליציוני, עד להסכמה חלקית שהושגה - הצבעה על החוק, הגשת רוויזיה והצבעה חוזרת לאחר שיגיעו להסכמות.

מי שמבקשת לעכב את החוק היא שרת המשפטים איילת שקד.

ל"כיכר השבת" נודע כי במרכז המחלוקת משרד המשפטים מבקשים לדעת כיצד יהיה ניתן להגדיר מיהו חרדי בחוק. גפני הציע שההגדרות יותאמו להגדרות שסוכמו בוועדת שקד על חוק הגיוס.

לבד השאלה "מיהו חרדי", הצדדים חלוקים בשאלה האם החוק יחול רק מכאן ואילך או שיתקנו את המצב לאחור, כאשר ייספרו את המשרות לחרדים הקיימות כיום ויוסיפו משרות חדשות ובנוסף האם ישאירו את הסעיף המדבר על אפליה.

במהלך השיחות בין גפני לביטן איים גפני שאם החוק לא יעבור היום בוועדה הוא הולך למשבר קואליציוני. "חבר הכנסת של דגל התורה יצאו לחופשה בהצבעות", איים גפני על ביטן.

יו"ר הקואליציה ביטן ניסה לרכך את גפני ואמר לו: "לא הכל הולך בהורדת ידיים. נו, תהיה בריא, אי אפשר לשבת לדבר עוד כמה ימים?".

גפני היה נחרץ וזועם: "לא יקרה, זה יעבור היום. זה כבר שנה תקוע. אני לא מסכים, די עם האנטישמיות הזו. הפעילו את כולם נגד החוק הזה, אפילו את היועץ המשפטי. הכל שנאה לחרדים".

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעות הצהריים תתקיים פגישה בין ח"כ גפני לשרה שקד בה ינסו השניים ללבן את הנושא ולהביא את החוק להצבעה עוד בהמשך היום.

כמו כן, בתחילה התפתחה מהומה לאחר ששרת המשפטים שקד התנגדה שהחוק יחול גם על עולים חדשים - כפי שדרש השר זאב אלקין, אך לבסוף סוכם כי החוק יפוצל בין חרדים לעולים חדשים וההצבעה תהיה רק על החרדים.

חברי הוועדה הצביעו בעד פיצול החוק, בין חרדים לעולים חדשים, כאשר היו"ר סלומינסקי הגיש רוויזיה, כדי שהחוק יעלה להצבעה נוספת בהמשך היום, לאחר פגישת גפני ושקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר