'אפקט אזריה'

הלוחם החרדי, הבודד, נשלח לכלא כי ירה באוויר לכיוון פורעים פלסטינים

תסמונת אלאור אזריה מכה שוב: חייל חרדי המוגדר כ'בודד', לאחר שמשפחתו ניתקה עמו קשר כי התגייס לשירות בצה"ל, הועמד לדין בעקבות ירי שביצע כשחש סכנה לחייו (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חייל חרדי. אילוסטרציה (צילום: אביר סולטן פלאש90)

חייל חרדי מגדוד 'נצח יהודה' של הנח"ל החרדי, המוגדר כ'חייל בודד', הועמד לאחרונה לדין ונשלח לכלא לעשרה ימים, כעונש על כך שירה באוויר בעת התפרעות של פלסטינים שיידו אבנים לעברו ולעבר חבריו לחטיבה.

החייל החרדי, שהתעקש לשרת בצה"ל על אף הנתק שנגרם בעקבות כך בינו לבין משפחתו, שהה בשבוע שעבר עם חבריו לגדוד ששייך לחטיבת כפיר, בפילבוקס בכניסה לכפר הפלסטיני נבי סלאח פלסטיני בדרום השומרון, כאשר כמה פלסטינים החלו ליידות אבנים לעברם.

דווקא אותו לוחם חרדי, הוא שנבחר על ידי מפקד המחלקה כדי להסתער לעבר המתפרעים, על מנת לסיים אירוע זה. את מה שקרה באותם רגעים מתאר הלוחם בשיחה עם הפעיל החברתי רן כרמי בוזגלו: "הם היו בערך 6 נערים פלסטינים, במרחק 300 מטר, והיו עוד שניים עם קלע דוד במרחק של 100 מטר מאיתנו, משהו כזה, ואין גדר מסביב. חטפתי לידי שתי אבנים, אתה יודע מהצדדים, איזה מטר או 2 מטר ממני".

"האבנים האלה לא פגעו בי, אבל עשיתי את המעשה הנכון שחשבתי לאותו הרגע", מנמק הלוחם את הירי שביצע באוויר, "כי פחדתי שהאבן הבאה תפגע בראש שלי או בראש של מפקד המחלקה. זה היה כדי להרתיע אותם, ולא היה לי איך להרתיע אותם".

לכאורה ניתן לזהות במקרה זה את 'אפקט אלאור אזריה', החייל המפורסם הממתין להכרעת הדין בגין הירי שלו במחבל בחברון: גם הפעם מדובר בלוחם מחטיבת כפיר, אותה החטיבה של אזריה, ובלוחם שחש סכנה לחייו.

לפי אלירן טל, הכתב הצבאי של הערוץ הראשון שחשף את הסיפור, החלטת המג"ד לשלוח את הלוחם החרדי לעשרה ימים בכלא כעונש על הירי שביצע, והקלות בה מפקדים שולחים חיילים לכלא מטרידה מאוד בכירים בצה"ל, בהם את ראש אכ"א אלוף חגי טופולנסקי.

לאחר התקרית, ניהלו בגדוד שורת שיחות עם החיילים שחשו תסכול ומרמור מהעונש שהושת על החייל. המפקדים ניסו להסביר להם כי מאחר ולא היתה סכנת חיים למי מהלוחמים מהאבנים שיודו לעברם, ירי הלוחם הינו שלא לצורך - אך הלוחמים לא קיבלו את ההסברים הללו והם עדיין כועסים מאוד.

תגובת דובר צה"ל לפרסום כפי שהופיע ב'מבט': "בשבוע שעבר, במהלך הפרת סדר, ביצע אחד הלוחמים שימוש בנשק שלא לצורך, ולכן נשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר