האירו בשפל הגדול בכל הזמנים: 4.06 שקל

המצב הפוליטי המעורער באיטליה בשל משאל העם שצפוי להתקיים שם והחשש שכלכלתה תיפגע משמעותית מביאה לפגיעה באירו ולירידתו לרמה הנמוכה מאז ומעולם (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האירו נסחר היום (ג') בירידה של כ-0.6% מול השקל לרמה של 4.06 שקלים, שפל כל הזמנים. המטבע האירופי נחלש גם מול הדולר ונסחר ברמה של כ-1.058 דולרים לאירו. על פי המומחים הסיבה העיקרית להיחלשות האירו הוא ככל הנראה החשש מפני תוצאות משאל העם שצפוי להיערך באיטליה ביום ראשון הקרוב וכן פסגת אופ"ק שתפתח מחר.

רבים בשוק רואים במשאל העם שייערך באיטליה בתחילת שבוע הבא כאירוע פוליטי בסגנון ה"ברקזיט", שעלול לטלטל את השווקים.

במשאל העם האזרחים באיטליה יאלצו להחליט האם הם מעניקים לממשלה כוח נוסף באמצעות מספר רפורמות מבניות. הראשונה הופכת למעשה את בית הנבחרים למחוקק הראשי, השנייה נועדה לצמצם את גודלו של הסנאט מ-320 חברים ל-100 חברים והשלישית הופכת את בית הנבחרים לגוף היחיד שרשאי להצביע הצבעת אמון בממשלה.

במידה והסקרים שכבר למדנו שלא כדאי לסמוך עליהם יצדקו הפעם והמתנגדים ינצחו, צפוי ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי לפרוש מתפקידו ולהביא לבחירות מחודשות דבר שלא בריא כלל למצבה הכלכלי המעורער של איטליה

החשש הגובר בשווקים מפי אי היציבות באיטליה בא לידי ביטוי בזינוק בתשואות האג"ח הממשלתיות לצד חולשה במניות הבנקים באירופה וארה"ב וכאמור גם בחולשת האירו שירד לשפל הגדול ביותר שלו מאז ומעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר