נשיא טורקיה תוקף שוב

ארדואן: חובה על המוסלמים להגן על הר הבית

הנשיא הטורקי הביע שוב את תמיכתו בפלסטינים תוך שהוא קורא לפעילות אלימה כנגד ישראל בנוגע להר הבית ודורש מכל המוסלמים לאמץ את הפלסטינים (חדשות, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פיוס עם ישראל? נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן דחק הבוקר (שלישי) במוסלמים בכל העולם להגן על הפלסטינים, ובכך השמיע פעם נוספת את עמדתו הנוקשה כלפי ישראל, זאת למרות הפיוס בין שתי המדינות בחודשים האחרונים - כך פורסם בסוכנות הידיעות "אי פי" ובאתר "דיילי סבאח" הטורקי.

ארדואן, אמר את הדברים בכנס פרלמנטרי שנערך באיסטנבול בעניין ירושלים, "זו חובה נפוצה של כל המוסלמים לאמץ את הפלסטינים ולהגן על ירושלים", והסביר כי השמירה על מסגד אל-אקצה לא צריכה להיוותר נחלתם של ילדים החמושים אך ורק באבנים ובכך עודד פגיעה חמורה בישראל..

המנהיג הטורקי גם ביקר את חוק המואזין, ואמר שלא ניתן להשיג שלום במזרח התיכון ללא מדינה פלסטינית חופשית המבוססת על גבולות 1967 ומזרח ירושלים בירתה. הוא הדגיש גם שכל הקהילה הבינלאומית צריכה להגביר את תמיכתה בפלסטינים, ויצא נגד המוסלמים על כך שהם אינם מקדישים די תשומת לב לירושלים ולא עולים לרגל לאל-אקצה.

ארדואן ביקר לדברי סוכנות הידיעות גם את האו"ם, שלדבריו לא פועל מספיק בסכסוך הישראלי פלסטיני. "לאור כישלונו לממש את החלטותיו בנושאים חיוניים כמו פלסטין, אין לצפות מהאו"ם למצוא פתרונות לבעיות הנוכחיות", ציין הנשיא הטורקי, ואמר שמועצת הביטחון לרוב אינה מתפקדת וכי לא פתרה ולו משבר בינלאומי אחד, כולל מלחמת האזרחים בסוריה.

דבריו של ארדואן הם התוקפניים ביותר מאז הסכם הפיוס שנחתם בין ירושלים לאנקרה לפני כמה חודשים במסגרתו שילמה ישראל פיצויים במיליוני דולרים למשפחות הרוגי המרמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר