להקיא מגועל

בשם החופש: בית הקפה שהציע ליהודיה משקה בשם "נאצי"

בבית הקפה השוכן בתחנת הרכבת התחתית בלונדון, מציעים למבקרים משקה בשם "נאצי" שעל תוויתו מופיע צלב קרס. לקוחה יהודיה שפנתה למוכר נענתה כי "לונדון היא עיר חופשית" (מעניין)

שושי מילר | כיכר השבת |
שייקים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בבית קפה ששוכן בתחנה של הרכבת התחתית בלונדון, מציעים למבקרים משקה בשם "נאצי" (Nutzy) כאשר על תווית בקבוק המשקה מאוייר צלב קרס - כך פורסם השבוע באתרים ופורומים שונים הלוחמים באנטישמיות.

המוצר המפוקפק התגלה בביקור של לקוחה יהודיה בחנות - שהעבירה את המידע ואת תצלום המשקה לקמפיין נגד אנטישמיות. לדבריה, היא נכנסה למקום בכדי לקנות משקה, הציצה במקרר וגילתה את בקבוק המשקה החריג ועליו צלב הקרס.

הלקוחה ההמומה פנתה לאחת מאנשי צוות בית הקפה, וזה הזעיק למקום את מנהל המשמרת, כשלטענתה האחרון סירב להעניק לה הסבר הגיוני למשקה המפוקפק או להתנצל.

עם זאת, מנהל המשמרת ניסה להסביר כי מדובר בצלב קרס הפוך - מה שהופך אותו למעשה לסמל הינדי של בריאות ושגשוג. אבל לדבריה, "הצלב לא היה מהופך ובסמל ההינדי כלולות גם נקודות בתוכו".

השייק הנאצי (צילום: מתוך פייסבוק)

בשלב זה, היא מספרת, היא התלוננה על שמו של המשקה, אבל המוכר ניסה לתרץ כי מדובר במשחק מילים הקשור ל"אומץ". הלקוחה הטיחה בצוות בית הקפה כי מדובר במשקה בעל שם וסימון פוגעניים, "איבדתי את משפחתי אצל הנאצים, זה ממש פוגעני". המוכר, בתגובה, השיב כי לונדון היא עיר חופשית.

הלקוחה סיפרה כי עזבה את המקום בדמעות: "הוא לא התבייש לומר לי שאסור לי להיעלב מזה. ברור שהשם והסמל הם לא סתם צירוף מקרים". יום למחרת, כך דיווחו בקמפיין נגד אנטישמיות, המשקה הוסר ממדפי החנות. בהמשך הוא הוחזר עם סמל אחר - של האפיפיור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר