בעוד שבועיים יקלוט חיל האוויר צמד ראשון של מטוס האדיר

בחיל האוויר מתרגשים לקראת בואו של מטוס הדגל ה'אדיר', בחיל מציינים כי מדובר בשדרוג משמעותי של בניית הכוח, המטוס ישדרג את ההרתעה הישראלית (חדשות, בארץ)

(צילום: דובר צה"ל)

בחיל האוויר מתרגשים לקראת הגשמת החלום האווירי של כל טייס בחיל - בעוד שבועיים ינחתו בארץ צמד מטוסי הF-35I הראשוניים, שכבר קיבלו בישראל את השם "אדיר".

מדובר במטוס חמקן מהדור החמישי, המשוכלל ביותר שהיה עד כה בידי ישראל. שני המטוסים יגיעו ארצה על ידי טייסי ההדרכה האמריקנים שליוו בחודשים האחרונים את שמונת הטייסים הישראלים הראשונים מטייסת ה"אדיר". הטייסים עברו את ההסבה למטוס החמקן בטיסות בסימולטור בארה"ב.

בבסיס נבטים שבנגב ייערך טקס קבלת פנים חגיגי לצמד האדיר, וכבר כעת עובדים שעות נוספות להכשיר את הבסיס לבוא המטוסים.

(צילום: דובר צה"ל)

בחיל האוויר אומרים כי הקמת טייסת ה'אדיר' תכניס שינוי משמעותי לחיל הגדול ביותר בארבעים השנה האחרונות. רק השבוע אישר הקבינט הצטיידות של 17 מטוסים דומים נוספים, ועד שנת 2024 צה"ל יחזיק בשתי טייסות הכוללות חמישים מטוסי חמקן הנחשבים לטובים ביותר בעולם.

חיל האוויר הישראלי יהיה הצבא הראשון בעולם מחוץ לארצות הברית המצטייד במטוסים אלה.

מה הוא יודע לעשות?

בשנתיים הראשונות יתבססו המטוסים הראשונים של ה"אדיר" על מערכות התקשורת והחימושים האמריקנים, והחל מ-2019 יותקנו במטוסים אמצעים מתוצרת התעשיות הביטחוניות הישראליות. מטרת העל במערכת הביטחון היא להתייצב על שלוש טייסות "אדיר" ולהגיע ל-75 מטוסים עד סוף העשור הבא.

אל מול האיומים האזוריים וההתחמשות של איראן, המטוס תוכנן כך שיידע להתמודד מול טילי קרקע-אוויר דוגמת הS-300 וה-S-400 הרוסיים בהם התחמשה לאחרונה איראן. כמו כן, המטוס תוכנן כך שיוכל להתחמק ממערכות המכ"ם של הטילים.

(צילום: דובר צה"ל)

אנחנו הראשונים

חיל האוויר הישראלי יהיה הראשון מחוץ לארצות הברית שיכריז על מבצעיות מטוסי ה-F-35 בעוד כשנה. "למעשה נהיה הראשונים בעולם שנמריא עם ה-F-35 בסביבה רגישה מבחינת איומים קרובים כמו שיש סביב ישראל, ולכן הרבה עיניים ממדינות רבות יינשאו אלינו ולמטוס האדיר", אמר קצין בחיל האוויר.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הקצין מוסיף כי "השאלה היא לא אם ה'אדיר' יוכל להגיע לאיראן או לשאת שתיים או ארבע פצצות, אלא אילו משימות הוא יבצע שלא באותו הגובה שאנו מבצעים כיום, באיזו כמות מטוסים ובאיזה מועד נתקוף את המטרה. רביעיית מטוסי F-35 תוכל לבצע משימה שהיום אנו מבצעים עם 20 או 30 מטוסים: ה-F-35 יכול להגן על עצמו, לאסוף את המודיעין עבור עצמו, וכמובן לתקוף".

אז כמה זה עולה לנו?

כל מטוס יעלה לישראל במסגרת הסכם הסיוע כ-90 מיליון דולר בממוצע. בחיל האוויר מסרבים לפרט מה עלות שעת טיסה של כל מטוס, אך מציינים כי כי כל שעת טיסה של האדיר יקרה יותר ממטוסים אחרים המשרתים היום בחיל.
באשר לתקלות שלכאורה התגלו במטוס, אומר קצין בכיר בחיל האוויר כי כל מטוס בראשית דרכו סובל מחבלי לידה, "זה תהליך טבעי של פיתוח כלי ברמה כזו".

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר