מי יהיה הסגן?

ועידת הפת"ח התכנסה: כהונת אבו מאזן הוארכה בחמש שנים

ועידת הפת"ח התכנסה לראשונה מאז 2009 והחליטה להאריך את כהונתו של אבו מאזן. בנאום שנשא הראיס, הוא בחר להלל את השהידים שמתו "בדרך להשגת חופש ועצמאות" (בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
אבו מאזן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

הועידה השביעית של תנועת הפת"ח האריכה את כהונת אבו מאזן: לאחר דחיה של כשנתיים, התכנסה היום (שלישי) ברמאללה הוועידה השביעית של תנועת פת"ח בהשתתפותם של כאלף ושלוש מאות צירים מכל רחבי הרשות הפלסטינית. עם פתיחתה, בחרה הוועידה להאריך את כהונתו כיושב ראש תנועת הפת"ח מחמוד עבאס (אבו מאזן) בן השמונים ואחת בעוד חמש שנים.

בנאום שנשא הראיס אבו מאזן, הוא הילל את השהידים שנהרגו "בדרך להשגת החופש והעצמאות" לקול תשואות חברי הוועידה.

ועידת פת"ח אמורה להתכנס על פי התקנון פעם בחמש שנים, אך לא התקיימה מאז 2009 ולמעשה נדחתה בשנתיים עקב סכסוכים פוליטיים הנוגעים לזהות סגן יושב ראש התנועה שאותו הנשיא הישיש לא מוכן לבחור לעצמו מזה שנים.

ועידת הפת"ח התכנסה רק לאחר שהנשיא - באמצעות נאמנו הגנרל פארג' - צמצמו את מספר הצירים לוועידה, בדגש על הרחקתם של צירים הנאמנים למוחמד דחלאן שבינו ובין אבו מאזן מתנהלת מיני מלחמה ושנחשב לאופוזיציה המשמעותית ביותר לנשיא. גם את המשלחת העזתית שהגיעה לוועידה צמצמו מקורבי הנשיא, כאשר רק מי שלא עלה לגבם חשש כי יהוו אופוזיציה אושרו להגיע לרמאללה.

ג'יבריל רג'וב, בין המועמדים לתפקיד הסגן של אבו מאזן (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בחמשת הימים הקרובים תעסוק הוועידה במדיניות הפנים והחוץ של הרשות הפלסטינית בכלל ושל תנועת פת"ח בפרט. בין היתר תעסוק הוועידה בכל הקשור לתביעותיה של הרשות כנגד ישראל בטריבונלים בין לאומיים ויחסה לישראל בעידן הנשיא טראמפ.

כמו כן, תבחר וועידת הפת"ח נציגים לועדות השונות המהוות גופים מייעצים בעלי משקל רב בקביעת המדיניות הפלסטינית וכן לוועידה המהפכנית בת ה-80 חברים שאליה נבחרו בעבר גם אסירים הכלואים בישראל.

הוועידה החשובה מכולן שתתכנס בימים הקרובים, תהיה הועידה המרכזית בת עשרים ואחת החברים. תפקידה המשמעותי יהיה לקבוע את זהות סגן יו"ר התנועה ולמעשה את האדם שמירב הסיכויים כי יחליף את אבו מאזן בבא העת או באם יבצר ממנו להמשיך בתפקידו כנשיא. על פי המסתמן, המובילים בסיכוייהם להיבחר לסגנות הם נאסר אל קדאווה, תאופיק תיראווי וג'יבריל רג'וב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר