היהודיה הוויראלית מווינה: "אל תצביעו לימין בבחירות"

קשישה יהודיה מווינה הפכה לוויראלית ברשת לאחר שפרסמה סרטון ובו הפצירה לא להצביע למפלגת הימין. "אתם חייבים לשמור על העולם" הפצירה בבוחרים (חדשות, בעולם)

(צילום: מתוך ynet)

גל ההגירה של המוסלמים הופך את אירופה ליותר ויותר ימנית, ובמדינות מסוימות מפלגות הימין הקיצוני מרימות ראש וזוכות באחוזי תמיכה גבוהים.

לקראת הבחירות החוזרות שייערכו בשבוע הבא באוסטרליה, פרסמה יהודיה ניצולת שואה ממוצא אוסטרי סרטון שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות ומיליוני בני אדם צפו בו עד כה. הקשישה, מנסה באמצעות הסרטון למנוע את עליית הימין הקיצוני באוסטריה.

הקשישה גרטרוד בת ה-89, תושבת העיר ווינה, אמרה בסרטון כי המועמד נורברט הופר ממפלגת החירות המתנגדת נחרצות להגירה רוצה "להוציא את הרע ביותר מהאנשים". עוד אמרה כי "דבריו דומים לטענות המפלגה הנאצית בשנות השלושים שהביאו לפריצת מלחמת העולם השנייה, אני כבר ראיתי את זה בעבר, וזה כואב, וזה מפחיד אותי אני היחידה שנשארה מכל משפחתי".

"הייתי אז בת 16", מספרת הקשישה בסרטון ומפצירה בקהל האוסטרי הצעיר לא להתפתות למצע הבחירות של המועמד הימני ולתמוך במועמד השמאל אלכסנדר ואן דר בלן ממפלגת הירוקים.

בסרטון ציטטה גרטרוד את דבריו של מנהיג מפלגת החירות הימנית היינץ כריסטיאן שטראכה, שאמר כי המהגרים במדינה יביאו ל"מלחמת אחים" באוסטריה. "זה עשה לי צמרמורת בכל הגוף", אמרה "אני הייתי עדה למלחמת אחים כילדה בת 7, ומעולם לא שכחתי את זה. ראיתי אז, לראשונה, גופות של אנשים, ולצערי הרב זו לא הייתה הפעם האחרונה. אלו ככל הנראה הבחירות האחרונות שאשתתף בהן, אבל לצעירים יש עוד את כל החיים לפניהם, והם חייבים לוודא שהם דואגים לעצמם".

הסקרים שנערכו לאחרונה באוסטריה מצביעים על מאבק צמוד בין הימין לשמאל. הבחירות האחרונות שנערכו במדינה בוטלו בשל טענות על אי סדר בקלפיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר