בכיר מפלגת הלייבור פצח בשירת "עם ישראל חי" • צפו

סגן יושב ראש מפלגת הלייבור בבריטניה, שאינו יהודי, התאמץ להפגין את אהדתו ליהודים ולמדינת ישראל - ככל הנראה בעיקר בשל הרושם הקשה שיצרו התבטאויותיו של המנהיג ג'רמי קורבין (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עם ישראל חי, שירה מכוונת (צילום: מתוך ynet תמונה: שאטרסטוק)

תום ווטסון, סגן יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, פרץ אתמול (שלישי) בשירת "עם ישראל חי" במהלך האירוע השנתי של חברי ישראל במפלגה, לקול תשואות הקהל. במהלך נאום פרו ישראלי נלהב שנשא הבכיר שאינו יהודי, הוא התאמץ להפגין את אהדתו ליהודים.

"הקשר בין הלייבור לישראל מהווה אחריות מוסרית" והוסיף בעברית "ואף מצווה". בנוסף קרא ווטסון לחגוג את הצהרת בלפור ולתמוך בפרויקט הציוני והביע התנגדות נחרצת לקמפיין החרם על מדינת ישראל: "תנועת ה-BDS שגויה מבחינה מוסרית ואינה מקדמת את חזון שתי המדינות".

לפי הבטחותו, הוא לא יעמוד מנגד כשמקדמי שנאה אומרים שציונים שיתפו פעולה עם הנאצים שרצחו שישה מיליון יהודים: "בואו לא נשווה בין הטרגדיה שמתרחשת כיום בסכסוך הישראלי-פלסטיני לבין נהרות הדם במרכז ובמזרח אירופה. בואו לעולם לא נאפשר למיתוס שהשואה לא הייתה אירוע רשע ייחודי להשתרש. אנו צריכים לציין ולהבטיח שהילדים שלנו לא ישכחו", הצהיר.

"ישראל היא מדינה עם תקשורת ללא פחד, איגודים מקצועיים שנאבקים על הסכמים טובים יותר לעובדים ומערכת משפט עצמאית שמחפשת להגן על החלשים מפני החזקים", המשיך הבכיר בלייבור ושיבח.

ווטסון, שרק לאחרונה ביקר בישראל בטיול שארגנו ארגון חברי ישראל במפלגת הלייבור ושגרירות ישראל בלונדון, הוסיף כי הלייבור הבריטי עומד מאחורי ישראל, ושהקשר ביניהם לא הולך להיעלם. הוא הבטיח: "ביטחון תושבי ישראל אינו נתון למשא ומתן".

כזכור, מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין עורר לא פעם סערה לאחר התבטאויות שנחשבו לאנטישמיות, וה'לייבור' ספגה מכה תדמיתית נוספת בענין, עם חשיפתם של עשרות בכירים במפלגה שנגועים באנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר