"הטעייה מכוונת"

מיליארד, מאה מיליון ו-730 אלף ש"ח - תביעה ייצוגית נגד רמי לוי

"התוכנה מציינת את מחיר המבצע, אך משנה באופן מלאכותי את משקל המוצר כלפי מעלה, כך שבסופו של דבר המוצר נרכש בסכום המלא, כאילו לא היה מבצע כלל" (כלכלה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רשת המרכולים. תרמית? (צילום: פלאש 90)

בימים האחרונים הוגשה לבית המשפט בקשה להכרה בתביעה נגד רשת רמי לוי, כ'תביעה ייצוגית'. הטענה: הטעיה מכוונת של הרשת במבצעי הנחות על מוצרי בשר. לפי הטענה: "לדאבון הלב, לא בכל המקרים מקיימת הנתבעת (רמי לוי. א.ר.) את תנאי המבצע, כך שבפועל על אף שהיא מפרסמת בצד המוצר כי הוא נמכר במחיר מבצע - בפועל מחויב הלקוח במחירו המלא, ללא כל הנחה".

ההערכה של היקף הנזק שנגרם לקבוצת הצרכנים שהגישו את התביעה, הוא 1.73 מיליארד שקל, סכום אסטרונומי במושגים ישראלים. בבקשה צויין, כי "הנתבעת, אף אינה מקיימת את תנאי המבצע למוצרים, באופן זדוני, כך שכאשר ברקוד המוצר נסרק בקופה, תוכנת הניהול המותקנת בקופה מציינת את מחיר המבצע, אולם משנה באופן מלאכותי את משקל המוצר הנרכש כלפי מעלה, כך שבסופו של דבר המוצר נרכש בסכום המלא, כאילו לא היה מבצע כלל".

טענות התובעים המיוצגים על ידי עו"ד הילה סמורזיק ממשרד גדעון פישר ושות', מתייחסות למוצרים הנושאים מדבקת ברקוד המציינת את מחיר המוצר לק"ג ואת משקלו של המוצר. המוצרים כבר נשקלו, ושל כך הוצמדה להם מדבקה בהתאם לשקילה, ורכישתם מתבצעת על ידי סריקת הברקוד בקופת התשלום.

אף שעל גבי החשבונית מופיע מחיר המבצע לק"ג, לטענת התובעים נרשם משקל גבוה יותר מזה שעל מדבקת הברקוד, כך שנוצר מצב בו הצרכן משלם מחיר מלא: "התוכנה המותקנת בקופה סורקת את הברקוד שהוצמד למוצר ומשנה את משקל המוצר כלפי מעלה, כדי שהמחיר המלא הוא שיופיע במחיר הסופי".

בבקשה נכתב עוד: "הנתבעת מציגה מצג-שווא לפיו לכאורה נמכרים המוצרים במבצע, אולם בפועל גורמת לכך שהצרכנים רוכשים את המוצרים בעלותם המלאה, תוך שהנתבעת משלשלת לכיסה עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מכך".

קבוצת התובעים הוגדרה כ"כל צרכן שרכש ברשת רמי לוי ב-7 השנים האחרונות מוצרי בשר ושילם סכום העולה על מחירו המוצהר של המוצר", סכום התביעה הוערך לפיכך בלמעלה מ-1.7 מיליארד שקל.

"בשים לב להיקף התופעה", נכתב בתביעה, "לצרכנים התמימים הרוכשים אלפי מוצרים, בכללם המוצרים נשוא תובענה זו, בסך אלפי שקלים (אם לא בעשרות אלפי שקלים), נגרם נזק ממשי ואף יותר מפעם אחת. הנתבעת מטעה את קהל צרכניה ביודעין, כאילו הם לכאורה נהנים מהטבה ברכישת המוצרים שבמבצע".

תגובת רמי לוי לידיעה שפורסמה ב'גלובס', עדיין לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר