"למלא את החסר במערכת"

הגר"י יוסף לשטייניץ: אלו הדיינים שצריך למנות - בהקדם

הראשון לציון שיגר מכתב ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר שטייניץ, בו הוא מפרט את הדיינים החדשים שצריך למנות בהקדם לבתי הדין, וכותב כי "דרושים עשרות תקנים חדשים" | המכתב המלא (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר שטייניץ והראשל"צ הגר"י יוסף (Yaacov Cohen/Flash90)

פרסום ראשון: הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף פנה ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ בבקשה לכנס בהקדם את הוועדה למינוי דיינים בכדי לבחור דיינים חדשים. כפי שנחשף ב"כיכר השבת" שטייניץ הודיע לחברי הוועדה כי אפשר למנות בין שישה לתשעה דיינים חדשים לבית הדין האזורי.

בפתח המכתב, שהגיע לידי "כיכר השבת", משבח הגר"י יוסף את שטייניץ על העובדה שבתוך שנה בחרה הוועדה שבראשותו 22 דיינים חדשים לבית הדין הגדול והאזורי.

לאחר מכן הרב פונה לשר בבקשה שיכנס בהקדם את הוועדה: "אני פונה אליך עתה ומבקש שתיחלץ חושים ותכנס את הוועדה לבחירת דיינים בהקדם, בכדי להמשיך בעבודתה החיונית והחשובה למלא את החסר במערכת בתי הדין". כמו כן, הגר"י מבקש למנות 13 דיינים עמיתים (דיין בפנסיה שבא לעשות "שירות מילואים"), מה שלדבריו יקל על העומס בבתי הדין ואינו זקוק לאישור תקציבי מיוחד.

הרב מזכיר כי כל חברי הוועדה הסכימו שלבתי הדין דרושים "עשרות תקנים חדשים מן המניין".

נשיא בית הדין מפרט בפני השר שטייניץ את המינויים בהם צריכים לטפל בדחיפות בוועדה: בבית הדין בנתניה חסרים שלושה דיינים מתוך תשעה. בכל חד מבתי הדין בתל אביב, אשקלון ובאר שבע חסר דיין אחד: "חוסרים אלו פוגעים בשירות לציבור".

כמו כן, כותב הרב שבשנה הקרובה הולכים לפרוש לגמלאות ארבעה דיינים, ומבקש כבר עתה למנות במקומם דיינים חדשים ולא להמתין עד לפרישתם ולהגיע למצב בו חסרים דיינים מכהנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר