גזענות בירושלים

פרויקט נדל"ן ברמת שלמה מציע דירות ו"מיעוט ספרדים"

אנשי פרויקט הנדל"ן - "פנינת הרכס" - בשכונת רמת שלמה בבירה התגאו בפני לקוחות פוטנציאליים על "מיעוט ספרדים" בפרוייקט. בנוסף, בפרסום נכתב כי ישנה ועדת קבלה - זאת בניגוד לחוק (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רמת שלמה (צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

המאבקים סביב וועדות הקבלה בפרויקטים אינם חדשים ומידי פעם הדברים גם יוצאים לתקשורת הכללית וגורמים לחילול השם נורא. הפעם, מדובר בפרויקט "פנינת הרכס" בשכונת רמת שלמה בירושלים.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', כשלקוח פוטנציאלי התקשר לאחרונה לנציג מכירות כדי לברר את אופי האוכלוסייה בפרויקט, נאמר לו: "באופן טבעי זה חבר'ה יותר מבוגרים כי אלה דירות יותר יקרות ויש פחות אברכים. משפחות טובות". כשחזר הלקוח על השאלה ענה לו הנציג: "אם אתה שואל ישיר, מיעוט ספרדי".

מדובר בפרויקט של ארבעה בניינים הכוללים 82 יחידות דיור שנבנה על אדמות של מנהל מקרקעי ישראל. במודעה שפרסמו יזמי הפרויקט, לצד הבטחות לאכלוס בתוך שנתיים, הם מדגישים כי "ההצטרפות מותנית באישור ועדת קבלה", דבר בעייתי מבחינה חוקית.

מכמה שיחות שערכו אנשי 'ידיעות אחרונות' עם נציג המכירות בפרויקט לא ניתן היה להסיק מי יושב בוועדת הקבלה. בחלקן נאמר שהיא כוללת רבנים מתושבי השכונה, ובשיחות אחרות הוסבר שמדובר רק באמצעי סינון של אנשי המכירות. "שלא יבואו אנשים כמו במכרזים של מחיר למשתכן, שיבינו שזה אזור חרדי לגמרי", הסביר מנחם זייבלד, המשווק את הפרויקט. נציג מכירות אחר אמר לעומת זאת כי ועדת הקבלה בודקת שהמשפחה הרוכשת היא "משפחה חרדית, איכותית וטובה".

אף שבחמש שיחות עם זייבלד ועם נציגי המכירות הם התייחסו לוועדת הקבלה, בתגובה הרשמית לכתבה מסר זייבלד: "כל אחד מוזמן לקנות בפרויקט דירה. הפרסום על ועדת הקבלה היה טעות של פרסומאי. הדלתות פתוחות לכל קונה".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה את הפרסום. לכאורה מדובר באפליה האסורה על פי תנאי הסכם החכירה שנחתם עם הרשות. הפרסום ייבדק, ובמידת הצורך יינקטו צעדים משפטיים נגד היזם, כמתחייב מהחוק והדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר