בעקבות "כיכר השבת"

ריבלין מתנצל: "כוונתי להרבות שלום; אני מצר ומצטער"

לאחר הסערה בשל דברי הנשיא ריבלין - שהובאו ב"כיכר השבת" - מהם השתמע כי הוא תומך בחילול שבת והצגת חמץ, הנשיא מתנצל ומבהיר • "לצערי הוחרף המתח ועל כך אני מצר ומצטער" (בארץ)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין (צילום: מארק ניימן, לע"מ, פלאש 90)

ביממה האחרונה פרצה סערה ציבורית גדולה - בעקבות "כיכר השבת" - בשל דבריו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, מהם השתמע כי הוא תמוך בחילולי שבת ובהצגת חמץ בפרהסיה בחג הפסח.

עוד בנושא:

בעקבות הסערה הגדולה, מבהיר הבוקר (חמישי) הנשיא ריבלין כי המטרה הייתה להרבות שלום וכי הוא מצר על שהדברים לא נוסחו ברגישות ובבהירות המספיקים.

"בדבריי אמש ביקשתי להביע את דאגתי הכנה בדבר המחלוקות הקשות בנושאי דת ומדינה מתוך כוונה להרבות שלום, אך לצערי הוחרף המתח ועל כך אני מצר ומצטער", אומר הנשיא ריבלין.

הנשיא מוסיף ומסביר כי "אמרתי בעבר ואומר שוב, יותר מששמרו ישראל על הסטאטוס קוו, שמר הסטאטוס קוו עליהם, עלינו. אני מאמין, כי ברמה הלאומית אסור לנו לפגוע בסטאטוס קוו שהוא יסוד מרכזי בעיצוב התפיסה הלאומית שלנו, בוודאי בנושא כמו חשיבותה של השבת בשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית.

"הפרהסיה היהודית ובמרכזה השבת שמרה ושומרת על צביונה היהודי של מדינת ישראל ועל אחדות בין חלקי האומה והעם. בדבריי אתמול אמרתי דברים ברורים בדבר אופייה הדתי של מדינת ישראל ועל כך שבמדינת ישראל לא ניתן להפריד בין הדת והאמונה שנשאו אותנו שנות דור לבין חיינו כיום".

"בדבריי", מסביר הנשיא ריבלין את פשר האמירות אמש, "ביקשתי לשאול כיצד עלינו ליישב את המחלוקות הקשות בתוכנו במטרה להפחית את המתח ביניהן, מתוך דאגה כנה לשמירה על חוסנה של החברה הישראלית ומדינת ישראל.

"אמרתי שבדיונים עתידיים, יש לשקול לעגן בהסכמה ובהידברות הסדרים שיאפשרו ביטוי וכבוד לאורחות החיים, כפי שהדבר כבר נעשה היום. כבר היום מגלה מדינת ישראל ובצדק כבוד ותמיכה משמעותיים בקהילות שונות וערבה לצרכיהן ובכך גאוותנו. כך, אני תומך בסגירת כביש בר אילן בירושלים בשבת ותמכתי באיסור כפית לימודי ליבה על החברה החרדית בישראל.

"לכן אמרתי גם, שמדינה שמכבדת את צרכי כל קהילה וקהילה, צריכה לחתור למציאת הסדרים בהסכמה שיאפשרו לכל ציבור לתת ביטוי לאורחות חייו, חלילה לא במחיר הפרה של הצביון היהודי של מדינת ישראל, אלא מתוך כבוד והבנה לדרכן של הקבוצות השונות וזאת, כפי שאנו מקפידים לעשות , בשערי חסד, במאה שערים ובסנהדריה בואכה בר אילן".

לסים, מתנצל הנשיא ריבלין ואומר כי "אני חוזר ומצר על כך שדבריי לא נוסחו ברגישות ובבהירות המספיקים ומתפלל שנזכה להרבות שלום ואהבת חינם בינינו".

לאחר פרסום ההתנצלות של הנשיא, אומר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ל"כיכר השבת" כי הוא מקבל את ההתנצלות של הנשיא ריבלין, זאת לאחר שהבוקר הוא התבטא כי דברי הנשיא אתמול "חמורים ולא תורמים לשיח המאחד" והביע תקווה שהנשיא יחזור בו מהדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר