אירוע מסעיר

נשות הפרובוקציה הוציאו את המתפללת משלוותה. צפו

כמדי ראש חודש, גם היום הגיעו כמה עשרות מ"נשות הכותל" הגיעו היום, לרחבת הכותל המערבי. הפעם הן נתקלו בהתנגדות קשה ומפתיעה מצד אחת מהמתפללות. צפו (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האירוע המסעיר (צילום: מונה מור, מתוך ynet)

רחל כהן ישורון, אחת מנשות הפרובוקציה שמקפידות כל ראש חודש לקיים את המעמד המתגרה ברחבת הכותל המערבי, הצליחה היום (חמישי) להוציא משלוותה את אחת מהמתפללות החרדיות הקבועות במקום.

כמדי ראש חודש, גם היום הגיעו כמה עשרות מ"נשות הכותל" הגיעו היום, לרחבת הכותל המערבי. הפעם הן נתקלו בהתנגדות קולנית מצד כמה מתפללות חרדיות שהחלו בסדרת שריקות מחרישות אוזניים כדי לגבור כך על "תפילת" הארגון הפרובוקטיבי.

לדברי אחת מהן בראיון ל-ynet: "הרגשתי כאב עצום באזניים בגלל השריקות לאורך כל התפילה, ולכן הלכתי לבקש מהמפגינות שיפסיקו לשרוק ויאפשרו לנו להתפלל בשקט, אבל זה לא קרה. במקום זה, הן דחפו אותי ואחת מהן ניצלה את ההזדמנות וחנקה אותי".

"הן עושות זאת באמצעות שלטי מחאה שבהם הן מתעטפות", היא טוענת, "ועל ידי משרוקיות מחרישות אוזניים שבאמצעותן הן מפריעות לתפילה. היום הגדילה אחת המפגינות לעשות, וחנקה אותי. מעבר לכאב האישי, על שלא מאפשרים לי להתפלל בשקט, ומעבר לכאב הפיזי, אני מרגישה שהחניקה מסמלת את ההשתקה של נשים בכותל".

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', מסר בתגובה לאירועים: "נעשים כל המאמצים לחצוץ בין המפגינים והמפגינות החרדים - לבין "נשות הכותל". אנו משתיקים את הנשים ששורקות ואף מתעדים אותן. המחסומים הוצבו במטרה לחצוץ בין המפגינים למתפללות. בעצה אחת עם עם גורמי הביטחון ובתיאום מלא עם המשטרה, ננקטו הבוקר מספר צעדים שנועדו למנוע מהומות ואירועים של הפרות סדר, וחלילה אלימות ברחבת הכותל המערבי".

לדברי לשכת הרב, "אנו מברכים על הצלחת פעילות זו שמנעה אלימות בכותל המערבי, ומצֵרים על הנסיונות החוזרים ונשנים מידי חודש ליצור פרובוקציות מיותרות. יש לתת לראש הממשלה את הזמן לחפש פתרון ראוי, שישמור על קדושת הכותל וימנע אלימות ברחבת הכותל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר