פוטין בנאום מפוייס כלפי ארצות הברית של טראמפ

בחירתו של הנשיא טראמפ בארצות הברית מביאה להפשרת היחסים בין מוסקבה לוושינגטון. זו לא הפעם הראשונה ששני האישים הבכירים משדרים סימני קרבה זה לזה (חדשות, בעולם)

פוטין וטראמפ. שני חברים? (צילום: Mark Neyman/GPO/FLASH90, shutterstock)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא היום (חמישי) את נאומו השנתי לאומה הרוסית, בה הוא הציג את הישגי ממשלתו ואת תכניותיו המדיניות.

בנאומו הביע פוטין תקווה שיחסי רוסיה-ארצות הברית ישתפרו בהנהגתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, לאחר שבשנים האחרונות הידרדרו היחסים בין מוסקבה לוושינגטון והגיעו לשפל חסר תקדים.

פוטין אמר, כי "שיתוף הפעולה הרוסי-אמריקני בפתרון בעיות בינלאומיות ואזוריות תואם את האינטרסים של העולם כולו. אנחנו חולקים את האחריות להבטיח את ביטחון העולם ואת יציבותו ולחזק את מדיניות מניעת ההפצה של נשק הגרעיני".

עוד אמר הנשיא הרוסי: "לרוסיה אין עוינות כלפי המערב והיא נכונה לקיים דיאלוג "ידידותי ושוויוני" בנוגע לנושאים הבינלאומיים. איננו רוצים עימות עם אף אחד, אנחנו זקוקים לידידים, אבל לא נאפשר שום פגיעה באינטרסים שלנו", הדגיש פוטין".

נאומו של פוטין היא לא הפעם הראשונה בה הוא מנסה לחזר אחר האמריקאים. ימים ספורים לאחר בחירתו של טראמפ, קיים פוטין שיחה עם מקבילו האמריקאי טראמפ, בה הוא אמר לו כי הוא מצפה ל"מערכת יחסים חזקה ובת קיימא עם רוסיה ועם העם הרוסי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר