שבת טיש ג'

"להתחיל מבראשית בפעם השלישית"

זה לא עוד ספר, זה 'הספר' בה"א הידיעה, והפעם מדובר כבר על כרך שלישי בסדרה המפוארת והפופולארית, השוכנת כבוד כבר ברבבות (!) בתי אב בארץ ובעולם (בבית, משפחה)

(צילום: יח"צ)

עולם הספר, רווי היום בספרים שונים מכל המינים והסוגים, אבל "שבת טיש" היא יצירת פאר ייחודית, שתפסה לה מקום של כבוד בכותל המזרח של עולם הספר היהודי.

זה לא עוד ספר, זה 'הספר' בה"א הידיעה, והפעם מדובר כבר על כרך שלישי בסדרה המפוארת והפופולארית, השוכנת כבוד כבר ברבבות (!) בתי אב בארץ ובעולם. אז מה מיוחד בספר הזה? ובכן, בפעם הראשונה אפשר לומר, יכול אדם ליטול את הספר לידיו, לשבת בניחותא בשולחן השבת עם בני משפחתו, לפתוח בפרשת השבוע או החג בו שרויים, ולהיכנס יחד אל גן העדן של סיפורי צדיקים, פנינים ופרפראות, מעשיות מעניינות ומלאות תוכן, אוצרות ידע עצומים ורחבי היקף, מגוון עובדות על גדולי ישראל עם מסרים חינוכיים לתיקון המידות והמעשים, מדור ימי הילולא על גדולי ישראל שיום פטירתם חל בשבוע הנוכחי, פינות נפלאות לטעמי המקרא שבפרשה, קטעי אור החיים הקדוש, הארת זוויות דקדוקיות בפרשה, קטעי מידע היסטוריים על מאורעות שאירעו בימי השבוע, ולקנח בסוף באמרת כנף קלילה ומשעשעת הקשורה לפרשת השבוע.

הספר, שנערך במתכונת מפוארת ומהודרת, שגם כיום בעולם הספרים המושקעים, הוא מתבלט ביופיו ובהידורו, ערוך בטוב טעם, מנוקד כולו בניקוד מדוקדק ומושקע, מסודר להפליא, והוא מכיל בכרך אחד את כל חמישים וארבע פרשיות השבוע, ועשרת מועדי השנה. זו יצירה מונומנטאלית ונכס צאן ברזל בכל בית יהודי, לאבי המשפחה, למחנכים ומרביצי תורה, לדרשנים ומחברי ספרים, לגברים ונשים כאחד. ומעלה נוספת ונדירה יש לספר זה, ש'יד כל אדם ממשמשת בו'. הספר התחבב במהירות מפתיעה על כל שכבות הגיל, החל מצעירי הצאן ובחורי חמד, וכלה בזקנים שדעתם יפה. רבים גילו את הסוד הזה, שאם הם רוצים לשמח נער המגיע למצוות, אין מתאים יותר מאשר להעניק לו את הספר 'שבת טיש', ומובטח להם שהנער יעשה בספר שימוש תמידי, וישמח בו את המשפחה כולה. בעידן הקומיקס והספרים המצוירים, אין זה דבר של מה-בכך, לראות ילדים צעירים השקועים שעות ארוכות בספר כה חשוב, אשר המסרים הרוחניים העוברים בספר כולו כחוט השני, חודרים עמוק אל הנפש הצעירה ומותירה בה רושם עמוק.

הכרך השלישי בגוון הירוק, מצטרף אל צמד רעיו הקודמים, בגווני הכחול והאדום, אולם הפעם ממתינה לקוראים הפתעה מרנינה. אל הכרך השלישי נוסף צרור מפתחות נרחב, בו מפורטים בסדר מופתי כל האישים המוזכרים בשלושת כרכי "שבת טיש", מפתח נושאים נרחב ומפתחות למדורים שונים, וגולת הכותרת היא מפתח ימי ההילולא של כשמונה מאות האישים המוזכרים בשלושת הכרכים, מלאכת מחשבת המהווה חיבור בפני עצמו.

הספר המהודר מכיל 700 עמודי כרומו משובחים בצבע מלא, ובו כאמור כל פרשות השבוע ומועדי השנה, והוא ניתן לרכישה בכל חנויות הספרים המובחרות. והמחיר? שווה לכל נפש, והפעם לא במליצה, אלא עובדה. צאו והיווכחו.

הכרך הראשון אזל מהחנויות לאחר שנדפס כבר ב-13 מהדורות, והכרך השני הודפס שוב וגם הוא ניתן לרכישה במחיר מוזל ומיוחד. ואם עדיין לא הצטרפתם אל עשרות אלפי הבתים שכבר הכניסו את הברכה לביתם, או שאתם מחפשים מתנה יוקרתית ומהודרת שמי שיקבל אותה לא יפסיק להודות לכם עליה, מהרו ועשו זאת עתה, האירו את ביתכם באור יקרות, ותזכו לעונג רוחני צרוף, מעין עולם הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר