התרסקות המטוס בקולומביה

מתברר: הדלק אזל בגלל משחק וידאו שאבד

אנשי צוות חברת התעופה חיפשו משחק שאבד לאחד הנוסעים מה שהביא לעיכוב ולאיחור למקום התדלוק. התוצאה - הדלק אזל והמטוס התרסק עם 71 הרוגים (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מתוך טוויטר, וידאו מתוך ynet)

התרסקות המטוס בקולומביה בו מצאו את מותם 71 שני אדם ו-6 בלבד ניצלו ממשיכה להעסיק את התקשורת העולמית ולאט לאט מתפרסמים פרטים נוספים על קורות הטיסה והסיבות שעומדות מאחורי ההתרסקות.

"הדיילי מייל" פרסם הבוקר (ו') כי הטייס "פספס" נחיתת ביניים לצורך תדלוק כיוון שחל עיכוב בהמראה. זאת מכיוון שאנשי הצוות היו עסוקים בחיפוש אחר משחק וידאו שאבד לאחד משחקני הכדורגל הברזילאים, שהיו בין הנוסעים.

על פי עיתון "טלגרף" הבריטי בשל הסיכון אותו נטל הטייס שהביא למותם של הנוסעים, נשלל בינתיים רישיונה של חברת התעופה בבוליביה.

על פי הדיווחים, המטוס עשה את דרכו מסנטה קרוז בבוליביה לשדה התעופה הבינלאומי במדיין שבקולומביה, אך שם חג במעגלים מעל השדה ולבסוף התרסק בקרבתו. על פי "הדיילי מייל, המטוס אמור היה לנחות לתדלוק בקוביחה שבבוליביה, השוכנת על גבול ברזיל. אך השדה שם כבר נסגר כיוון שהשעה הייתה אחרי חצות הלילה. לפיכך ככל הנראה המטוס המשיך בדרכו ולא עצר לתדלק מה שהותיר אותו ללא כמות דלק מספיקה.

הסיבה לעיכוב בהמראה התבררה בהתכתבות וואטסאפ של חברי הקבוצה הברזילאית. קוסטה דמרסון, השחקן שלא טס יחד עם חברי קבוצתו ונותר בקולומביה, סיפר כי מנהל מועדון הכדורגל, שנספה בהתרסקות, פרסם בקבוצה דקות לפני ההמראה "הודעה של לעג, כיוון שהאיחור נבע מכך שחיפשו את משחק הווידאו שאחד השחקנים שכח". נראה כי המשחק אבד בכלל בסאו פאולו, משם יצאה הטיסה הקודמת של אנשי הצוות - והשחקן ביקש מצוות המטוס לחפש אותו כשהחליפו מטוסים בסנטה קרוז שבבוליביה.

גוסטבו ורגס, מנהל חברת התעופה "למיה" שרישיונה כאמור נשלל זמנית, הסביר כי היה זה הטייס, מיקל קירורה, שהחליט לטוס עד מדיין בלי לנסות לתדלק בדרך. "הטייס היה זה שקיבל את ההחלטה. הוא חשב שהדלק יספיק". אמר מר ורגס. הקלטות הרגעים האחרונים בטיסה אישרו את עדות הדיילת כי לטייס נגמר הדלק: חימנס סוארס סיפרה לרשויות בקולומביה שהדלק אזל כמה דקות לפני נחיתתו הצפויה בנמל התעופה חוסה מריה קורדובה בקולומביה. בהקלטות מבקש הטייס אישור לנחות בעקבות מחסור בדלק ו"כשל חשמלי מוחלט". קירורה הודיע למגדל הפיקוח כי הדלק אזל, וביקש אישור לנחות. אישה במגדל הפיקוח נשמעת נותנת לו הוראות בזמן שהמטוס מאבד מהירות וגובה כ-13 ק"מ משדה התעופה במדיין. במילותיו האחרונות אומר הטייס שהוא נמצא בגובה של 9,000 רגל (כ-2,740 מטרים).

אתמול החלו להתכונן להגעתם של 51 ארונות קבורה בעיר הולדתם צ'פקו בברזיל, באצטדיון העירוני. כ-100 אלף אוהדי כדור רגל צפויים להגיע לחלוק לשחקנים שנהרגו כבוד אחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר