חקירת אשת רה"מ

עורכי הדין של שרה נתניהו דורשים לפתוח בחקירה: "הפרוטוקול זוייף והודלף"

פרקליטיה של רעיית ראש הממשלה הגישו תלונה ליועמ"ש ולמח"ש בטענה לזיוף פרוטוקולים, הדלפות שקריות, שיבוש הליכי חקירה וניסיון להדחת עדים. "אבסורד מרושע" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שרה נתניהו (צילום: חיים צח / לע"מ)

עורכי הדין עמית חדד ויוסי כהן, פרקליטיה של רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו, הגישו הערב (מוצ"ש) תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולמח"ש בטענה לזיוף פרוטוקולים, הדלפות שקריות, שיבוש הליכי חקירה וניסיון להדחת עדים.

במכתבם ליועמ"ש מנדלבליט ולמח"ש כותבים עורכי הדין של הגב' נתניהו כי "ביום חמישי 1 בדצמבר 2016 נערכה השלמת חקירה למרשתנו, רעיית ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו, על ידי חוקרי יחידת לה"ב 433 בלוד. עוד בטרם הגעתה לחקירה, כשרעיית ראש הממשלה הייתה בדרכה מירושלים ללוד, הודלף דבר החקירה לאתר נענע10 ולאחר מכן לאתר ynet".

"כבר בכניסתה של רעיית ראש הממשלה למשרדי היחידה" נטען, "המתינו בחוץ צלמים וצוותי טלוויזיה, שקיבלו מידע מוקדם על דבר החקירה. זמן קצר לאחר שהחלה החקירה, דיווח על כך ברוך קרא בערוץ 10, ומחול השדים השקרי, המתוזמן והמתוזמר סביב החקירה יצא לדרך בכלי התקשורת".

הדברים הגיעו לשיאם במהדורות החדשות ביום שישי בערב, 2 בדצמבר 2016, בטרם חלפו אפילו 24 שעות ממועד סיום חקירתה של רעיית ראש הממשלה במשטרה.

"ב"אולפן שישי" של חדשות 2" ממשיכים עורכי הדין של הגב' נתניהו "שידר משה נוסבאום תמלילים מזויפים מתוך חקירת הגברת נתניהו, אשר שיקפו בצורה כוזבת, מסולפת ומעוותת את מהלך חקירתה וששמו בפיה דברים שלא אמרה. שידור תמלילים אלה נועד ליצור מצג שווא ביחס לתשובות שהשיבה מרשתנו בחקירה, ושהן ניתנות להוכחה מוחלטת בהיותן מוקלטות ומתועדות במשטרה. מצג שווא זה של תשובותיה של הגברת נתניהו נועד לקומם עדים אחרים נגד מרשתנו. יודגש כי אין המדובר בטעויות בודדות, פה ושם, אלא בסילוף זדוני של הדברים שיוחסו לה ושתילה שיטתית של דברי כזב שלא היו ולא נבראו בחקירה ב-1 בדצמבר 2016".

"דברים אלה מהווים ללא ספק הדלפה עבריינית, הן בעצם הדלפתם והן בסילופם. מדובר בבידוי ראיות, בשיבוש הליכי חקירה ובהצגה מטעה במתכוון של הדברים".

עורכי הדין אומרים כי "הציטוטים שיוחסו ב"אולפן שישי" למרשתנו, כביכול מתוך חקירתה ב-1 בדצמבר 2016, לא נאמרו על ידה או שעוותו במתכוון על ידי שינוי השאלות או שינוי תשובותיה של מרשתנו. למשל, בדרך של הוספת או גריעת מילים. "יד נעלמה" ניסחה מחדש ובזדון הן את דבריה של רעיית ראש הממשלה, והן את שאלות החוקרים, כפי ששודרו באופן מסולף ומעוות בטלוויזיה".

"כך, למשל, כל הציטוטים המיוחסים למרשתנו בחקירתה האחרונה בהקשר למר עזרא סיידוף ולמר אבי פחימה לא נאמרו על ידה או שעוותו במתכוון. כל בר דעת מבין שהציטוטים הכוזבים, שהושמו בפיה של מרשתנו בהדלפה לחדשות 2 ולערוצים נוספים, נועדו ליצור מצג שווא אצל מר סיידוף ואצל מר פחימה כאילו מרשתנו מפנה אצבע מאשימה לעברם – דבר, שכאמור, לא היה ולא נברא".

"ניסיון זה להסית את העדים הנ"ל כנגד מרשתנו, על ידי הדלפת תמלילים מזוייפים לתקשורת, עולה כדי עבירה על סעיף 244 לחוק העונשין, התשל"ז – שיבוש הליכי חקירה; וכן סעיף 245 לחוק העונשין, התשל"ז – הדחה בחקירה" טוענים עורכי הדין של נתניהו.

"חלק מהציטוטים המיוחסים למרשתנו מעלה מצג שווא נוסף, כאילו היא הודתה כביכול בחלק מהטענות נגדה, בעוד שבמהלך חקירתה היא הכחישה אותן נמרצות. כך גם עוותו הדברים שיוחסו למרשתנו בנוגע לעובדת הבית עופרה. הדיווח ב"אולפן שישי" לפיו ארבע השעות הראשונות של החקירה הוקדשו למעבר על תמלילי חקירות קודמות, גם הוא מופרך לחלוטין".

"לצד המישור העברייני החמור בהדלפה זו" קובלים עורכי הדין של הגב' נתניהו, "אי אפשר להתעלם גם מההתעמרות והמגמתיות הגלומות בפעולה כזו על גבה של רעיית ראש הממשלה. מי שעשה את מעשה ההדלפה החמור, ידע מלכתחילה כי ההדלפה השקרית, הקטנונית וההזויה הזו תהפוך לכותרת ראשית במהדורת החדשות ולשיחת היום, ותפגע פגיעה קשה ומידית בגברת נתניהו מבלי שיש לה יכולת אמיתית להתגונן מפני השתלחות אכזרית זו".

"מכת ההדלפות העברייניות והמגמתיות סביב חקירת רעיית ראש הממשלה ב-1 בדצמבר 2016 לא פסחה באותו ערב יום שישי, 2 בדצמבר, גם על ערוצי הטלוויזיה האחרים. בערוץ 1 שודרו פרטים חסויים לכאורה מתוך חקירתו של גיל שפר; ובערוץ 10 שודרו פרטים על האשמות כביכול נגד מיכל שרביט, גם הן מתוך חקירת המשטרה; כל זאת במטרה לקומם עדים אלה נגד רעיית ראש הממשלה. כמו כן בערוץ 10 שודרו פרטים באשר לנעשה מאחורי הקלעים של חקירת רעיית ראש הממשלה, ביחס לאופן התארגנות השוטרים ואנשי הפרקליטות במהלך החקירה, מידע שברור שהוא יכול להיות ידוע רק לגורמי החקירה".

"הואיל ופרוטוקולי החקירות מוחזקים בידי גורמי החקירה בלבד; ורק הם בלבד יודעים שצוות בכיר של הפרקליטות והמשטרה צפה בחקירה; וכך גם לגבי הפרטים המוכמנים כביכול ששודרו בכלי התקשורת לגבי חקירות גיל שפר ומיכל שרביט - אין ולא יכול להיות ספק כי ההדלפה מקורה בגורמי החקירה. גם פרסום המלצת המשטרה, מספר שעות בלבד לאחר שהסתיימה החקירה, מעורר תמיהות ומחייב בדיקה".

"פעולות אלה עולות כדי עבירות על סעיף 113א לחוק העונשין התשל"ז – מסירת ידיעה סודית; סעיף 117א לחוק העונשין התשל"ז – גילוי בהפרת חובה; וסעיף 119 לחוק העונשין התשל"ז – גילוי בהפרת אמון".

"נוכח האמור לעיל, אנו מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה שיורה על חקירת העבירות שבוצעו ושהמחלקה לחקירות שוטרים תחקור מי הדליף את המידע שמצא את דרכו לתקשורת ומי סילף את פרוטוקול החקירה".

עורך הדין יוסי כהן מסר הערב כי "חבר הכנסת מיקי רוזנטל צריך להתבייש בהאשמות הסרק המרושעות שלו נגד רעיית ראש הממשלה. איך יכולה הגברת נתניהו להדליף את מה שקורה מאחורי הקלעים אצל חוקרי המשטרה? איך היא יכולה להדליף פרוטוקולים של עשרות שאלות ותשובות, כשהעותק היחידי נמצא בידי המשטרה?"

"החקירה בנידון, כפי שדורשת הגברת נתניהו, תעשה צדק ותחשוף את האבסורד המרושע בדבריו של מיקי רוזנטל שיצטרך להתנצל בפניה" מסר כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר